Modern problems of renewing a private freight car fleet in the Russian Federation | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19988648/45/6

Modern problems of renewing a private freight car fleet in the Russian Federation

The article presents an analytical review of the economic situation of Russian Railways, including an analysis of macroeconomic indicators in 2017-2018. - tax revenues that form the revenue side of the state budget, JSC Russian Railways in transport investments, in national investments, passenger turnover and freight turnover of the transport system of the Russian Federation. The analysis of microeconomic indicators is presented - energy efficiency, environmental protection, safety, dynamics of volume and quality indicators (the volume of freight traffic, tariff turnover, loading volumes and the cost of transportation of goods). The production of freight cars and the dynamics of fleet renewal on the Russian railways network for the period 2010-2017 are being reviewed and analyzed. The forecast values of the quantitative replacement of worn-out freight cars are analyzed. The potential possibilities of replacing the freight car fleet in operation with innovative cars are considered. The directions of organizational changes are proposed to reduce the impact on the transportation efficiency of the deficit and surplus of freight cars through the formation of a reserve fleet.

Download file
Counter downloads: 149

Keywords

приватный парк, грузовые вагоны, инновационный вагон, физический износ, срок полезного использования, private park, freight cars, innovative car, physical wear, useful life

Authors

NameOrganizationE-mail
Fedorovich V.O.Siberian State University of Communicationsklania2002@mail.ru
Fedorovich T.V.Siberian State University of Architecture and Civil Engineeringtani_vf@mail.ru
Всего: 2

References

Официальный сайт ОАО «Российские железные дороги». URL: http://rzd.ru
Бородин А.Ф., Сотников Е.А. Рациональное соотношение вместимости путей станций и вагонных парков с учетом увеличения доли приватных вагонов // Железнодорожный транспорт. 2011. № 3. С. 8-19.
Конципко Н.В. Амортизационная стратегия как инструмент финансовой политики развития индустриальной корпорации // Сибирская финансовая школа. 2010. № 3. С. 85-91.
Конципко Н.В. Формирование стратегических финансовых накоплений в крупных индустриального корпорациях : дис. канд. экон. наук. Новосибирск, 2011.
Кужель А.А. О ходе разработки эффективной технологии управления вагонными парками в условиях множественности операторов подвижного состава // II Бюллетень Объединенного ученого совета ОАО «РЖД». 2012. № 4. С. 2-7.
Лапидус Б.М. Аутсорсинг как одно из приоритетных направлений в реформировании и повышении эффективности Российских железных дорог. Деятельность тендерной комиссии ОАО «РЖД» // Железнодорожный транспорт. 2006. № 2. С. 40-44.
Лемешко В.Г. В интересах всех участников транспортного рынка // Железнодорожный транспорт. 2011. № 8. С. 5-10.
Мачерет Д.Л., Чернигина И.Л. Экономические проблемы грузовых железнодорожных перевозок. М. : МЦФЭР, 2004. 240 с.
Михненко О.Е. О совершенствовании показателей работы и использования грузовых вагонов // Железнодорожный транспорт. 2010. № 8. С. 69-72.
Пехтерев Ф.С. Об основных положениях Генеральной схемы развития сети железных дорог ОАО «РЖД» на период до 2020 года // Железнодорожный транспорт. 2012. № 5. С. 4-9.
Федорович В.О. Состав и структура организационно-экономического механизма управления собственностью крупных промышленных корпоративных образований // Сибирская финансовая школа. 2006. № 2. С. 45-54.
Федорович Т.В., Дрожжина И.В. Обоснование дивидендной политики транспортной корпорации // Экономика железных дорог. 2014. № 8. С. 34-46.
Федорович Т.В., Дрожжина И.В. Проблемы формирования информации о финансовых результатах деятельности холдинга // Международный бухгалтерский учет. 2013. № 23. С. 18-26.
Федорович Т.В. Стратегия инвестиционного развития транспортной корпорации на базе имитационных моделей управленческого учета // Экономика железных дорог. 2009. № 5.
Федорович В.О., Кубрак Н.А., Федорович Т.В. Управление приватными порожними вагонами // Железнодорожный транспорт. 2017. № 8. С. 68-70.
Федорович В.О., Кубрак Н.А., Федорович Т.В. Управление порожними грузовыми вагонами при консолидации приватного парка // Экономика железных дорог. 2017. № 3. С. 37-53.
Целько А.В. На основе консолидации вагонных парков // Железнодорожный транспорт. 2012. № 12. С. 17-21.
Якунин В.И. Доклад президента открытого акционерного общества «Российские железные дороги» // Железнодорожный транспорт. 2014. № 1. С. 7-19.
 Modern problems of renewing a private freight car fleet in the Russian Federation | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI:  10.17223/19988648/45/6

Modern problems of renewing a private freight car fleet in the Russian Federation | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19988648/45/6

Download full-text version
Counter downloads: 1528