PROBLEMS OF EDUCATION IN A CONTEXT OF INFORMATION:IN SEARCHES OF MODEL OF CRITICAL PEDAGOGICS | Humanitarian Informatics. 2005. № 2.

PROBLEMS OF EDUCATION IN A CONTEXT OF INFORMATION:IN SEARCHES OF MODEL OF CRITICAL PEDAGOGICS

In this article author observes the problems connected with the increased popularity of the computer tecnologies in the educational sphere. The widespread of Web integrates to our society faster than any can analyse the influence of it. Author points out the most important, both positive and negative, sides of this influence with several ways of solving out the problems of the informational society.

Download file
Counter downloads: 195

Keywords

Authors

NameOrganizationE-mail
Galkin D.V.
Всего: 1

References

Kroker A., Michael A. Weinstein "Data Trash: the theory of the virtual class" (1994)
O`Donnell James. Awatars of The World: From papyrus to Cyberspace Harvard Univ. Press
Virilio P. Open Sky. (Verso, Lindon-New York, 1999)
Virilio P. Speed and Information: Cyberspace Alarm! // Reading Digital Culture Ed. by David Trend (Blackwell, 2001) pp.23-28
Gere C. Digital Culture.(Reaktion Books, London 2002)
Green N. How Everyday Life Became Virtual Mundane work at the juncture of production and consumption // Journal of Consumer Culture 2001 SAGE Publications (London, Thousand Oaks, CA and New Delhi) Vol 1(1)
Эко У. "Под сетью" опубликованы в Интернет на www.philosophy.ru <http://www.philosophy.ru>, см. также лекции Эко в Колумбийском Университете США, опубликованные на сайте Columbia <http://www.columbia.edu/cu/cup/catalog/data/ItalianAcademyLectur2301.HTM>
Маньковская Н. Б. Эстетика постмодернизма. - СПб.: Алетейя, 2000г.
Фуко М. Использование удовольствий. Введение // М.Фуко Воля к истине: по ту сторону знания, власти и сексуальности. Работы разных лет. Пер. с франц. - М., Касталь, 1996г.
Галкин Д.В. Человек в виртуальном бункере: критическая теория виртуальной культуры А.Крокера // «Открытое образование», N3(11) 2003
Галкин Д.В. Виртуализация опыта в культуре постмодерна: метаморфозы дискурсивного ландшафта. Автореферат на соискание степени кандидата философских наук. Томск, ТГУ - 2002
Бодрийяр Ж. Соблазн. - М.: Ad Marginem, 2000
 PROBLEMS OF EDUCATION IN A CONTEXT OF INFORMATION:IN SEARCHES OF MODEL OF CRITICAL PEDAGOGICS | Humanitarian Informatics. 2005. № 2.

PROBLEMS OF EDUCATION IN A CONTEXT OF INFORMATION:IN SEARCHES OF MODEL OF CRITICAL PEDAGOGICS | Humanitarian Informatics. 2005. № 2.