THE ROLE OF GAMEPLAY IN EDUCATION: THE EXPERIENCE OF CREATING A GAME MODULE
The article considers causes of the using the method of «gamification» in education. There are examples of usage a complete game projects as educational material. Key features of the game format are indicated as means of preservation and transmission ideas, knowledge, cultural elements, as well as means of achieving educational goals. It also describes the experience of the implementing graphic in the game's module of the MOOC called «My friend is a robot».
Download file
Counter downloads: 292
Keywords
МООК, образование, игрофикация, геймификация, разработка, информационные технологии, MOOC, education, gamification, development, IT, artAuthors
| Name | Organization | |
| Pivnev Dmitriy I. | National Research Tomsk State University | Tskdip@gmail.com |
| Kasatkina Alina V. | National Research Tomsk State University | givemecornflower@yandex.ru |
References
LMS Industry User Research Report. URL: http://www.capterra.com/learningmanagement- system-software/user-research?utm_campaign=elearningindustry.com &utm_source=%2Felearning-statistics-and-facts-for-2015&utm_medium=link/ (дата обращения: 05.05.2017).
Уотс А. Материал из Википедии - свободной энциклопедии. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Уотс,_Алан.
Официальный сайт «The Mooseman». URL: http://mooseman.ru
Пивнев Д.И. Игрофикация МООК: Опыт реализации игрового приложения // Гуманитарная информатика. 2016. № 10. С. 121-127.
Казакова Н.Ю. Основные принципы разработки образа, игрового поведения и кастомизации персонажа в рамках гейм-дизайна // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 2: Филология и искусствоведение. 2016. № 2 (177). С. 248-255.
Кошеренкова О.В. Символика цвета в культуре // Аналитика культурологии. 2015. № 2 (32). С. 156-162.
THE ROLE OF GAMEPLAY IN EDUCATION: THE EXPERIENCE OF CREATING A GAME MODULE | Humanitarian Informatics. 2017. № 12. DOI: 10.17223/23046082/12/9
Download full-text version
Counter downloads: 2266