Architectural design of the systemfor university innovation management and educational process supporting.
In design process of this information system, emphasis was placed on the fundamentally newsystematic approach for organizing the educational process and associated control processes. Afeature of this approach is the emphasis on individualized educational trajectories of students,support of modern educational concepts (such as CDIO, PBL, etc.) and providing user-friendlycomputer technology for all kinds of organizational activities.System presented in this article is positioned for future implementation in major universitiesin Russia, particularly in the national research universities.
Keywords
информационная система,
организация учебного процесса,
индивидуальная траектория обучения,
SaaS (Software as a Service),
information system,
educational process management,
individual studying trajectory,
SaaS (Software as a Service)Authors
Kapilevich Viacheslav L. | National Research Tomsk Polytechnic University | skkapi@gmail.com |
Всего: 1
References
Sadaf Naseem Jat, Shengxiang Yang. A hybrid genetic algorithm and tabu search approach for post enrolment course timetabling // J. Scheduling. V. 14. Nо. 6. Amsterdam, 2011. P. 617−637.
Doelitzscher F., Sulistio A., Reich C., Kuijs H., Wolf D. Private cloud for collaboration and e- Learning services: from IaaS to SaaS // Computing Magazine V. 91. Nо. 1. Wien, 2000. P. 23−42.
Moore R.W. Archiving experimental data // Encyclopedia of Database Systems. Springer, 2009. P. 132−135.
Иванченко Д.А. Построение информационной инфраструктуры вуза с применением модели SaaS // Высшее образование в России. 2010. № 10. С. 121−126.
Dong, B., Zheng, Q., Yang, J., Li. An E-learning ecosystem based on cloud computing infrastructure // Advanced Learning Technologies, Ninth IEEE International Conference. Riga, 2009. P. 125-127.
Vinay Chawla, Prenul Sogani. Cloud computing - the future // High Performance Architecture and Grid Computing, Communications in Computer and Information Science. V. 169. Heidelberg, 2011. P. 113−118.
Barry McCollum. University timetabling: bridging the gap between research and practice // 5th International Conference on the Practice and Theory of Automated Timetabling. Amsterdam, 2006. P. 13−35.
Carter M.W., Laporte G. Recent developments in practical course timetabling // Springer Practice and Theory of Automated Timetabling II. London, 1998. P. 3−19.
Bianchini D., Valeria De Antonellis. Semantics-enabled web API organization and recommendation // Advances in Conceptual Modeling. Recent Developments and New Directions. Heidelberg, 2011. P. 34−43.
Zhu Ming, Meng Li. Exploration and practice in engineering education reform of EE major based on CDIO mode // Engineering Education and Management. V. 112. Berlin, 2011. P. 19−23.
Байденко В.И. Болонский процесс: поиск общности европейских систем высшего образования // Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. 211 с.
Волков А., Ливанов Д., Фурсенко А. Высшее образование: повестка 2008-2016 // Эксперт. 2007. № 32 (573).
Примерное положение об организации учебного процесса в высшем учебном заведении с использованием системы зачетных единиц: Приложение к письму Министерства образования РФ № 1-55-357 ин/15 от 09.03.2004.
Капилевич В.Л., Ботыгин И.А. Архитектура системы информационной поддержки инновационной организации и планирования учебного процесса в высшем учебном заведении // Сборник трудов IX Всероссийской научно-практической конференции студентов, аспирантов и молодых ученых «Молодежь и современные информационные технологии». Томск, 2011. С. 206−207.