The problem of pedagogical discourse within the framework of building a new training strategies for foreign language teacher | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

The problem of pedagogical discourse within the framework of building a new training strategies for foreign language teacher

This article presents different views on understanding the term "pedagogical discourse", the specification of this discourse in professional foreign language communication of the teacher of foreign language, the relationship of the teacher's interaction and building his or her professional discourse competence as a strategic task of modern professional training.

Download file
Counter downloads: 934

Keywords

профессиональная речь учителя, педагогический дискурс, речевое воздействие учителя, эмоциональное содержание речи учителя, professional teacher's language, pedagogical discourse, speech influence of the teacher, the teacher's emotional speech content

Authors

NameOrganizationE-mail
Sorokovikh G.V.Institute of Foreign Languagessorokovykh@mail.ru
Baranova I.E.State University of Humanities and Technologybaranovaie@bk.ru
Всего: 2

References

Ипполитова Н.А Риторический аспект описания педагогического дискурса // Педагогический дискурс: новые стратегии подготовки учителей иностранных языков / под общ. ред. Е.Г. Таревой, Л.Г. Викуловой. М. : МГПУ; Языки Народов Мира, 2016. С. 64-68.
Миньяр-Белоручев Р.К. Методика обучения французскому языку : учеб. пособие для студ. пед. вузов по специальности «Иностранный язык». М. : Просвещение, 1990. 224 с.
Литовский В. Ф. Диалогика в школе // Шк. диалога культур : идеи, опыт, проблемы. / под общ. ред. В.С. Библера. Кемерово : Алеф, 1993. 416 с.
Сороковых Г.В., Зыкова А.В. Обучение средствам выражения экспрессивности французской речи // Иностранные языки в школе. 2012. № 10. С. 14-20.
Щукин А.Н. Лингводидактический энциклопедический словарь : более 2 000 единиц. М. : Астрель: АСТ Хранитель, 2009.
Кулешова А.В., Ерошкин А.А. Анализ вербальных и невербальных средств реализа ции модальности в речи учителя - носителя французского языка // Педагогический дискурс: новые стратегии подготовки учителей иностранных языков / под общ. ред. Е.Г. Таревой, Л.Г. Викуловой. М. : МГПУ; Языки народов мира, 2016. С. 81-89.
 The problem of pedagogical discourse within the framework of building a new training strategies for foreign language teacher | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

The problem of pedagogical discourse within the framework of building a new training strategies for foreign language teacher | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

Download full-text version
Counter downloads: 2483