Emotional aspect of the content of foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2014. № 4(28).

Emotional aspect of the content of foreign language teaching

The article analyses the models of the content of foreign language teaching presented in the works by N.D. Galskova, A.N. Shchukin, R.K. Minyar-Beloruchev and others from the point of view of reflection of the emotional aspect. By results of the analyses the author proposes to include into the structure of the content of foreign language teaching emotional concepts as didactic units, ensuring completeness and consistency of representation of the linguistic emotional picture of the world, on the one hand, and sustainable motivation of the students to learn foreign languages, on the other hand.

Download file
Counter downloads: 365

Keywords

эмоции, эмотивная компетенция, содержание обучения иностранным языкам, эмоционально-концептный подход в обучении иностранным языкам, emotions, emotional competence, the content of foreign language teaching, emotional conceptual approach in the sphere of teaching of foreign languages

Authors

NameOrganizationE-mail
Chernyshov S.V.Nizhny Novgorod State Linguistic UniversityChernish25@yandex.ru
Всего: 1

References

Лапидус Б.А. Проблемы содержания обучения языку в языковом вузе. М. : Высш. шк., 1986. 144 с.
Пассов Е.И., Кузовлева Н.Е. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования. М. : Русский язык, Курсы, 2010. 568 с.
Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика. М. : Филоматис, 2004. 416 с.
Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам. М. : АРКТИ, 2004. 192 с.
Миньяр-Белоручев Р.К. Методика обучения французскому языку. М. : Просвещение, 1990. 224 с.
Бим И.Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и теория школьного учебника. М. : Рус. яз., 1977. 288 с.
Халеева И.И. Некоторые проблемы обучения межкультурной коммуникации на основе когнитивного подхода // Психолингвистика и межкультурные взаимоотношения. М. : АН СССР, Институт языкознания, 1991. С. 310-312.
Рогова Г.В., Рабинович Ф.М., Сахарова Т.Е. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М. : Просвещение, 1991. 289 с.
Пассов Е.И. Методика и технология иноязычного образования. Елец : ЕГУ им. И.А. Бунина, 2010. Кн. 1. 543 с.
Шаховский В.И. Эмотивная семантика слова как коммуникативная сущность // Коммуникативные аспекты значения. Волгоград, 1990.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика. М. : Академия, 2004. 336 с.
Шатилов С.Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. М. : Просвещение, 1986. 223 с.
Гураль С.К Обучение языку как коммуникативной самоорганизующейся системе сквозь призму «сложного мышления» // Язык и культура. 2010. № 2 (10). С. 76-83.
Мильруд Р.П., Максимова И.Р. Культура как содержание обучения, объект тестирования и характеристика обучающей деятельности. // Язык и культура. 2012. № 1 (17). С. 92-108.
Красавский Н.А. Эмоциональные концепты в немецкой и русской лингвокультурах. Волгоград, 2001. 495 с.
 Emotional aspect of the content of foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2014. № 4(28).

Emotional aspect of the content of foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2014. № 4(28).