Synergetic approach in multilingual education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 2 (30).

Synergetic approach in multilingual education

The article deals with methodological application of potential synergistic approach to multilingualism training in the context of multicultural educational environment. It also highlights the main characteristics of synergetic paradigm and their specificity in the context of multilingual education.

Download file
Counter downloads: 542

Keywords

мультилингвальное обучение, многоязычие, лингвистическое образование, синергетический подход, поликультурность, мышление, multilingual education, multilingualism, language education, synergetic approach, multiculturalism, thinking

Authors

NameOrganizationE-mail
Sorokina E.I.Tomsk State Universityamila@mail.ru
Всего: 1

References

Бергер П., Лукман Т. Социальное конструирование реальности. Трактат по социоло гии знания. М. : Медиум, 1995. 323 с.
Аршинов В.И., Буров В.А., Гордин П.М. Становление субъекта постнеклассической науки и образования // Синергетическая парадигма. Синергетика образования. М. : Прогресс-Традиция, 2007. 592 с.
Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса. Новый диалог человека с природой. М. : Прогресс, 1986. 432 с.
Виненко В.Г. Синергетика в школе // Педагогика. 1997. № 2. С. 55-60.
Сорокина Е.И. Обучение третьему иностранному языку в поликультурной среде (итальянский язык, языковой вуз) : дис.. канд. пед. наук. Тамбов, 2012. 225 с.
Абасов З. Инновации в образовании и синергетика // Вестник высшей школы. 2007. № 4. С. 3-8.
Гураль С.К. Дискурс-анализ в свете синергетического видения. Томск : Изд-во Том. ун-та, 2009. 175 с.
Morin E. La tete bien faite. Paris : Seuil, 1999. P. 136.
Ламзин С.А Постмодернизм и обучение иностранным языкам // Вестник Рязанского государственного университета им. С.А. Есенина. 2014. № 2 (43). С. 14-25.
 Synergetic approach in multilingual education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 2 (30).

Synergetic approach in multilingual education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 2 (30).

Download full-text version
Counter downloads: 2131