Foreign language teachers' training in the system of continuing education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 1 (33).

Foreign language teachers' training in the system of continuing education

At present the Russian universities offer applicants three language areas of training: «Philology» (profile «Foreign Philology»), «Linguistics» and «Teacher Education» (profile «Foreign Language»). However, which of these three fully prepares students to become teachers of foreign languages. In this paper, the author gives an analysis of the situation in the national education system in the undergraduate, graduate and post-graduate continuing education and offers a individual education path «bachelor - master - graduate school» for training foreign language teachers.

Download file
Counter downloads: 342

Keywords

непрерывное образование, методическая подготовка, подготовка учителей иностранного языка, трехуровневая модель подготовки специалистов, continuing education, methodical preparation, the preparation of teachers of foreign languages, a three-level model of training specialists

Authors

NameOrganizationE-mail
Sysoyev Pavel V.Tambov State University; Moscow Pedagogical State Universitypsysoyev@yandex.ru
Всего: 1

References

Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века (в поисках практикоориентированных образовательных концепций). М., 1997.
ФГОС ВО по направлению подготовки 45.03.01 «Филология» (уровень бакалавриа та). М., 2014.
ФГОС ВО по направлению подготовки 45.03.02 «Лингвистика» (уровень бакалавриа та). М., 2014.
ФГОС ВО по направлению подготовки 44.03.01 «Педагогическое образование» (уро вень бакалавриата). М., 2016.
ФГОС ВО по направлению подготовки 45.04.01 «Филология» (уровень магистрату ры). М., 2015.
ФГОС ВО по направлению подготовки 45.04.03 «Фундаментальная и прикладная лингвистика» (уровень магистратуры). М., 2015.
ФГОС ВО по направлению подготовки 44.04.01 «Педагогическое образование» (уро вень магистратуры). М., 2015.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М. : Академия, 2009.
Сафонова В. В. Актуальные проблемы методической подготовки аспирантов в кон тексте межкультурной парадигмы языкового образования (языковой вуз / языковые факультеты) // Иностранные языки в школе. 2016. № 3.
 Foreign language teachers' training in the system of continuing education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 1 (33).

Foreign language teachers' training in the system of continuing education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 1 (33).

Download full-text version
Counter downloads: 2576