Methods of teaching international relations students writing skills using peer review | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

Methods of teaching international relations students writing skills using peer review

Peer review is a problem-solving method based on mutual learning and correcting learners' written texts for the purpose of their further development. The paper is devoted to the use of peer review in teaching writing skills to students majoring in International Relations. In the paper the authors a) clarify the content of teaching writing skills to students majoring in International Relations; b) set out a number of language education functions of peer review in teaching writing skills to students; c) develop stages of organization for project activities aimed at developing writing skills on the basis of peer review. As a result, the following steps in peer review are suggested: 1) familiarizing students with the structure of written work; 2) discussing with the students the educational value of peer review in the mastery of their writing skills; 3) studying examples of phrases and expressions used in reviewing (commenting on) written papers; 4) familiarizing students with examples of reviews of some written papers; 5) a sample group task with an anonymous review of a written paper, followed by analysis and discussion (front work); 6) selecting an Internet-based platform for the project registering on the platform, and explaining the technological side of the peer review project; 7) discussing with students the criteria for assessment of their participation in the peer review project; 8) preparing for the writing and the writing itself; 9) posting written reviews on the Internet platform; 10) reviewing papers posted on the Internet platform; 11) analyzing reviews and comments, and making the necessary changes to the written papers; 12) uploading a modified version of a written paper; 13) assessment of the written papers by the teacher; 14) student reflection.

Download file
Counter downloads: 436

Keywords

метод рецензирования, письменная речь, международные отношения, peer review, writing skills, international relations

Authors

NameOrganizationE-mail
Sysoyev P.V.Tambov State University; Moscow State University for Humanitiespsysoyev@yandex.ru
Merzlyakov K.A.Tambov State Universityronnie08@yandex.ru
Всего: 2

References

Соловова Е.Н. Методика обучения английскому языку: базовый курс лекций. М. : Просвещение, 2002.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М. : Академия, 2009. 336 с.
Щукин А.Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке. М. : ИКАР, 2011. 454 с.
Программно-методическое обеспечение системы разноуровневой подготовки по иностранным языкам в вузах неязыковых специальностей / отв. ред. К.Г. Павлова. М., 2006.
Маркова Ю.Ю. Методика развития умений письменной речи студентов на основе вики-технологии (английский язык, языковой вуз) : дис.. канд. пед. наук. М. : МГГУ им. М.А. Шолохова, 2011.
ФГОС ВО по направлению подготовки «Международные отношения» (бакалавриат). М., 2013.
Мерзляков К.А Метод рецензирования в методике обучения письменной речи на иностранном языке // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2016. № 3.
Полат Е.С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2000. № 2, 3.
Сафонова В.В., Сысоев П.В. Программы общеобразовательных учреждений. Ан глийский язык. Элективные курсы. Культуроведение США: 10-11-е классы. М. : Еврошкола, 2004.
Сафонова В.В., Сысоев П.В. Английский язык. Элективные курсы. Культуроведе-ние Великобритании. Культуроведение США. М. : АСТ/Астрель, 2007.
Сысоев П.В. Информационная безопасность учащихся при работе в образовательной интернет-среде: современный ответ на вызовы времени // Иностранные языки в школе. 2011. № 10. С. 20-24.
 Methods of teaching international relations students writing skills using peer review | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

Methods of teaching international relations students writing skills using peer review | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2016. № 2(34).

Download full-text version
Counter downloads: 2483