Usage of training podcasts technology in the interactive learning process of Hindi language in technical university as the basis of upbringing process in supplementary humanitarian education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI: 10.17223/19996195/38/14

Usage of training podcasts technology in the interactive learning process of Hindi language in technical university as the basis of upbringing process in supplementary humanitarian education

The authors describe training podcast technology to teach hindi language for beginners the interactive way in students’ independent work in supplementary humanitarian high-quality practice-oriented education accomplishing in Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University as the basis of students upbringing the humanitarian culture and universal humanistic values. Special attention is focused on the problem of structured algorithmic students’ independent work. The practical model of hindi language education for beginners that is accessible to wider audience and implemented in conditions of cultural and educational center “Harmony” in the Institute of Humanities of Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University is proposed. The description of the teaching experiment with the help of using training podcast technology is included. The authors provide guidance on content, structuring and organization of work with training podcast technology. The potential of training podcast learning conceptualized as a condition for learning hindi and the factor of transformation of sumpplementary humanitarian education. Motivation for the use of training podcast technology of Hindi language beginners is established.

Download file
Counter downloads: 149

Keywords

технологии интерактивного обучения, ФГОС ВПО, самостоятельная работа студентов, Интернет, информационнокоммуникационные технологии, технология учебных подкастов, аудирование, хинди, технический вуз, студенческая молодежь, Индия, TIE, Federal State Educational Standards of Higher Professional Education, students’ independent work, Internet, Information and Communication Technologies, training podcast technology, listening, hindi, technical university, students, India

Authors

NameOrganizationE-mail
Zhigadlo V.E.JSC "Institute of Telecommunications"zve@mail.ru
Odinokaya M.A.Peter the Great St.Petersburg Polytechnic UniversityWorld.Maria@hotmail.com
Всего: 2

References

Одинокая М.А., Попова Н.В. Современные технологии интерактивного обучения в многопрофильном вузе. СПб. : Изд-во Политехи. ун-та, 2016. 258 с.
Одинокая М.А Применение технологии интерактивного обучения для организации самостоятельной работы студентов // Вопросы методики. 2014. № 3. С. 228-235.
Одинокая М.А. Учебный модуль на платформе MOODLE как средство организации внеаудиторной самостоятельной работы студента // Вопросы методики преподавания в вузе. 2015. № 4 (18). С. 199-206.
Жигадло В.Э., Присяжнюк С.П. Концептуальная модель ГИС «Безопасный город». Часть 2. Заключительная. 2014. № 1 (4). С. 76-83.
Евстгнеева И.А Формирование дискурсивной компетенции студентов языковых вузов на основе современных интернет-технологий // Язык и культура. 2013. № 1 (21). С. 74-82. URL: http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000452697
Игнатенко Н.А Подкасты англоязычного радио в самостоятельной работе студентов на продвинутом этапе обучения иностранному языку // Язык и культура. 2016. № 1 (33). С. 148-159.
Савостьянова Ю.И., Сичинава Ю.Н. Роль информационных и коммуникационных технологий в обучении русскому языку как иностранному в военном вузе // Язык и культура. 2015. № 1 (29). С. 131-138. URL: http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000503347
Соломатина А. Г. Развитие умений говорения и аудирования учащихся посредством учебных подкастов // Язык и культура. 2011. № 2 (14). С. 130-134.
Сысоев П.В. Подкасты в обучении иностранному языку // Язык и культура. 2014. № 2 (26). С. 189-201. URL: http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000480798
Harinarayana N. С., Radhy КВ. Web 2.0 features in university library web sites. Vol. 28 (1). Р. 69-88.
Hoban G., Nielsen W., Shepherd A. Student-generated digital media in science education: learning, explaining and communicating content // Podcast overview. 2016. Р. 39.
Guiza M., Rivera R., Martinez Ana D., Aguilar W. Flipped learning experience using podcasts: a student center case study // ICERI2015: 8th international conference of education, research and innovation. 2015. Р. 5364-5370.
Witkovski L. Usage of podcasting and videocasting in technology-enhanced learning courses // INTED 2014: 8th International technology, education and development conference, 2014. Р. 6449-6451.
Hew K.W., Cheung W.S. Use of Web 2.0 technologies in K-12 and higher education: The research for evidence-based practice // Educational research review. 2013. Vol. 9. Р. 47-64.
Одинокая М. А. Значение интерактивных методов для современного профессионального образования // Перспективы развития науки и образования. М., 2016. С. 11-13.
Соколовский А.Я. Индия в фокусе: экономика, политика, культура // Известия Восточного института. 2015. № 1 (25). С. 77-78.
Информация УМС. Индия // Политехник. 2016. № 27-28 (3692-3693). С. 2.
Костина Е.А Хинди. Начальный курс / под общ. ред. Е.А. Костиной [СПбГУ]; Е.А. Костина [СПбГУ], Ю.Г. Кокова [СПбГУ], С.Г. Рудин [СПбГУ], С.О. Цветкова [СПбГУ], А.В. Челнокова [СПбГУ]. СПб. : КАРО, 2016. 384 с.
Красноперова Е.А. Интервью с директором Департамента молодежного творчества и культурных программ СПбПУ Б.И. Кондиным // Полигид. 2016. № 28. С. 1.
Алмазова Н.И., Рубцова А.В. Дополнительное гуманитарное образование как основа воспитания личности в техническом университете // Гуманитарная образовательная среда технического вуза : материалы Междунар. науч.-метод. конф. 11-13 мая 2016 г. СПб. : Изд-во Политехи. ун-та, 2016. С. 90-92.
Модуль интерактивного курса языка хинди для начинающих «HINDI GURU» в техническом вузе / сост. Г.А. Кузнецова, М.А. Одинокая, О.А. Шередекина. Электронный курс LMS MOODLE / 2016. URL: https://dl.spbstu.ru/course/view.php?id=4705 (дата обращения: 15.04.2017).
Одинокая М.А. Технология самостоятельной работы студентов в интерактивном режиме при изучении иностранного языка // Научно-технические ведомости Санкт- Петербургского государственного политехнического университета. Гуманитарные и общественные науки. 2013. № 179. С. 60-66.
Being Human - The Salman Khan Foundation. URL: http://www.being-humanonline.com (дата обращения: 10.10.2016).
Avashy. URL: http://www.avashy.com/hindiscripttutor.htm (дата обращения: 08.10.2016).
Gaatha URL: http://www.gaatha.co/baalgatha (дата обращения: 08.10.2016).
HindiPod101. URL: www.HindiPod101.com (дата обращения: 08.10.2016).
Houseful!. URL: http://housefull.cuttingchai.com (дата обращения: 08.10.2016).
Learnhindipodcast URL: http://learnhindipodcast.blogspot.com (дата обращения: 08.10.2016).
Taj. URL: https://taj.chass.ncsu.edu/about.html (дата обращения: 08.10.2016).
Ульциферов О.Г. Язык хинди. Самоучитель для начинающих. М. : Аст-Пресс Книга, 2010. 320 с.
 Usage of training podcasts technology in the interactive learning process of Hindi language in technical university as the basis of upbringing process in supplementary humanitarian education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI:  10.17223/19996195/38/14

Usage of training podcasts technology in the interactive learning process of Hindi language in technical university as the basis of upbringing process in supplementary humanitarian education | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI: 10.17223/19996195/38/14

Download full-text version
Counter downloads: 3603