Evaluation of the effectiveness of EFL instruction throughout the English language program to provide conditions for internationalization of the university: experience of an innovative technical university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI: 10.17223/19996195/38/18

Evaluation of the effectiveness of EFL instruction throughout the English language program to provide conditions for internationalization of the university: experience of an innovative technical university

The present study aims to contribute to a deeper understanding of the relationship between internationalization of universities and a good English language command of its actors. Thus, students’ mobility can be realized only by those individuals who communicate in English at a high level. Therefore, there is a great demand in obtaining urgent and objective information with regard to the English language potential of the whole students’ population. The results of standardized testing employed at a tertiary level demonstrated its efficacy. The findings indicated that there were significant differences in participants’ performance on the three test forms, making it possible to track their language development longitudinally. For the first time testing results were used to improve teaching and learning process at the university. The results were used as a policy tool in introducing meaningful curricular adjustments at a university level in order to modernize the current system of English language teaching at the university.

Download file
Counter downloads: 198

Keywords

интернационализация вуза, английский язык, тестирование, стандартизация теста, эффективность программы языковой подготовки, оценка результативности, university internationalization, English language, assessment, testing, test standardization, effectiveness of EFL instruction

Authors

NameOrganizationE-mail
Petrashova T. G.Tomsk Polytechnic Universitypetrashova@tpu.ru
Всего: 1

References

Певзнер М.Н., Ширин А.Г. Международная деятельность вуза как средство интер национализации вузовской науки // Успехи современного естествознания. 2007. № 12-1. С. 85-87. URL: https://www.natural-sciences.ru/ru/article/view?id=11859 (дата обращения: 03.03.2017).
Красильникова Н.В. Интернационализация высшего образования в Европе: опыт Болонского университета // Образование и наука. 2015. № 8. С. 163-175. DOI: 10.17853/1994-5639-2015-8-163-174.
Yat Wai Lo W. Reflections on internationalisation of higher education in Taiwan: perspec tives and prospects // High Education. 2009. № 58. Р. 733-745. DOI: 10.1007/s10734-009-9209-x.
Найман Е.А., Гураль С.К., Смокотин В.М. Английский язык в статусе языка все мирного общения в сфере образования // Вестник Томского государственного университета. 2013. № 367. С. 158-164. URL: http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000444809
Kuteeva M., Aire J. Disciplinary differences in the use of English in higher education: reflections on recent language policy developments // High Education. 2014. № 67. Р. 533-549. DOI: 10.1007/s10734-013-9660-6.
Рычихина Э.Н. Показатели эффективности управленческого мониторинга муници пального образования // Вопросы государственного и муниципального управления. 2009. № 1. C. 33-47.
Bachman L.F. Fundamental considerations in language testing. Oxford : OUP, 1990. 480 p.
Hughes A Testing for language teachers. Cambridge : CUP, 2003. 172 p.
Brown H.D. Language assessment. Principles and classroom practices. Harlow, Essex : Pearson; Longman, 2004. 324 p.
Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов : учеб. пособие. М. : Логос, 2002. 432 с.
Мильруд Р.П., Матиенко А.В. Языковой тест: проблемы педагогических измерений // Иностранные языки в школе. 2006. № 5. С. 7-13.
Alderson C. The shape of things to come: Will it be the normal distribution? // European Language Testing in a Global Context. Preceedings of the ALTE Barcelona Conference. CUP, 2001. P. 1-25.
Lazaraton A Qualitative research methods in language test development and validation // Language Testing in a Global Context. Preceedings of the ALTE Barcelona Conference. CUP, 2001. P. 30-66.
Rosenkjar P. ‘I want to study TOEFL!’ Finding the balance between test focus and language learning in curriculum revision (Japan) // Language Teacher Research in Asia / ed. by T.S.C. Farell. Teachers of English to Speakers of Other Languages. Inc., 2006. P. 123133
Манвелова И.А Роль тестирования в обучении иностранному языку студентов неязыковых направлений подготовки // Филологические науки. Вопросы теории и практики Тамбов: Грамота. 2014. № 7 (37), ч. II. C. 133-135.
Cheng L. Language classroom assessment. Alexandria, VA : TESOL International Association, 2013. 39 p.
Broad B. The power of tests. A critical perspective on the uses of language tests Elana Shohamy (Longman, 2001). Review // Journal of Writing Assessment. 2001. V. 3, № 1. P. 55-60.
Петрашова Т.Г. Мониторинг реализации программы языковой подготовки в вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 9 (51), ч. 2. С. 164167.
Gi-Zen Liu, Wan-Yu Chiu, Chih-Chung Lin, Barrett N.E. English for Scientific Purposes (EScP): Technology, Trends, and Future Challenges for Science Education // J. Sci. Educ. Technol. 2014. № 23. Р. 827-839.
Митчелл Л.А., Гураль С.К. Модель формирования грамматико-дискурсивных навыков у студентов неязыкового вуза на основе когнитивного подхода // Язык и культура. 2016. № 3 (35). С. 146-154. DOI: 10.17223/19996195/35/13. URL: http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000550059
Делор Ж. Образование - сокрытое сокровище. UNESCO, 1996 // Университетская книга. 1997. № 4. Доклад, представленный ЮНЕСКО специальной комиссией под председательством Ж. Делора.
Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Council of Europe. Cambridge University Press, 2004. 260 p.
Bachman L.F. Statistical analyses for language assessment. Cambridge : CUP, 2004. 363 p.
Михайлова Н.С., Минин М.Г., Муратова Е.А., Илюхин Б.В. Разработка тестовых материалов. Томск : ТПУ, 2008. 282 c.
Петрашова Т.Г., Петровская Т.С., Прохорец Е.К. и др. Требования к уровню владения иностранным языком студентов Томского политехнического университета. Томск : Том. политехн. ун-т, 2011. 34 с.
 Evaluation of the effectiveness of EFL instruction throughout the English language program to provide conditions for internationalization of the university: experience of an innovative technical university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI:  10.17223/19996195/38/18

Evaluation of the effectiveness of EFL instruction throughout the English language program to provide conditions for internationalization of the university: experience of an innovative technical university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2017. № 38. DOI: 10.17223/19996195/38/18

Download full-text version
Counter downloads: 3603