Methods of language skills development in the process of their combination at an interactive lecture | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2011. № 3 (15).

Methods of language skills development in the process of their combination at an interactive lecture

The article touches upon different functioning mechanisms of language skills. Thecharacteristic of system elements of language skills interaction during an interactive lecture isgiven. The analysis of psycholinguistic aspects of listening comprehension as the basic form oflanguage skill during an interactive lecture is given. The scheme is suggested in which themechanism of language skills interaction in the process of their combination on an interactivelecture is shown.

Download file
Counter downloads: 303

Keywords

интерактивная лекция, механизм взаимодействия, речевые умения, interactive lecture, mechanism of interaction, language skills

Authors

NameOrganizationE-mail
Kuznetsov M.V.Tambov State University named after G.R. Derzhavinxokmyh85@mail.ru
Всего: 1

References

Григорьева В.П. Взаимосвязанное обучение видам речевой деятельности. М., 1985.
Сысоев П.В. Развитие умений учащихся воспринимать на слух текст на средней и старшей ступенях общего среднего образования // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 9-19.
Сысоев П.В. Спорные вопросы коммуникативного контроля умений учащихся воспринимать речь на слух // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 8-15.
Сысоев П.В. Спорные вопросы коммуникативного контроля умений учащихся воспринимать речь на слух // Иностранные языки в школе. 2008. № 2. С. 16-21.
Смолкин А.М. Методы активного обучения. М., 1991.
Климентенко А.Д., Миролюбов А.А. Теоретические основы методики обучения иностранным языкам в средней школе. М., 1981.
Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. М., 1991. 222 с.
Жинкин Н.И. Речь как проводник информации. М. : Наука, 1982. 160 с.
Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности. М., 2007. С. 15-27.
Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М., 1989. 276 с.
Зинченко П.И. Непроизвольное запоминание и деятельность : хрестоматия по общей психологии. Психология памяти. М., 1979. С. 207-216.
Чистович Л.А., Венцов А.В., Гранстрем М.П. Физиология речи. Восприятие речи человеком. М., 1976. 195 c.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика. М., 2004. 336 с.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс : пособие для студентов пед. вузов и учителей. М., 2008. 238 с.
Цветкова З.М. Обучение устной речи : сб. науч. тр. : общая методика обучения иностранным языкам. М., 1991.
Неманова Р.П. Методика взамосвязанного обучения видам речевой деятельности на начальном этапе языкового вуза : автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 1981.
Киреева Н.В. Проблемы технологии в обучении аудированию // Языковое поликультурное образование: Междунар. сб. науч. тр. Тамбов, 2008. С. 58-65.
 Methods of language skills development in the process of their combination at an interactive lecture | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2011. № 3 (15).

Methods of language skills development in the process of their combination at an interactive lecture | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2011. № 3 (15).

Download file