Synergetic model of educational space development.
The article gives a general description of the educational space taking into account the changesin the content of education. Synergetic paradigmis chosen to serve as the methodological basis forits modeling under new conditions. The advantages ofimagevision of the world and of the application of the method ofimage perception andimage thinking are examined. The comparative analysis between the traditional approach to teaching foreign languages and that of on the basis of synergetic principles to the language andits teachingis carried out.
Download file
Counter downloads: 305
Keywords
модель образовательного пространства, синергетический подход, метод образного восприятия и мышления, model of educational space, synergetic approach, method of image-bearing perception and thinkingAuthors
Name | Organization | |
Gural S.K. | National Research Tomsk State University | gural.svetlana@mail.ru |
Obdalova O.A. | National Research Tomsk State University | O.Obdalova@mail.ru |
References
Выготский Л.С. Психология. М. : ЭКСМО-Пресс, 2002. 1008 с.
Гураль С.К. Обучение иноязычному дискурсу как сверхсложной саморазвивающейся системе (языковой вуз) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук. M., 2009.
Кубрякова Е.С. Язык изнание. М., 2004. 560 с.
Кобляков А.А. Синергетика, язык, творчество // Синергетическая парадигма. М., 2002.
Гураль С.К. Язык как саморазвивающаяся система. Томск : Изд-во Том. ун-та, 2009. 122 с.
