Blogs in foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2012. № 4 (20).

Blogs in foreign language teaching

The article addresses the issue of the use of blogs in foreign language teaching. The author addresses the following issues: a) didactic characteristics and functions of blogs; b) types of blogs; c) list of language skills, developed via blogs; d) algorithm of teaching writing skills via blogs.

Download file
Counter downloads: 398

Keywords

информатизация языкового образования, ИКТ, блог-технология, речевые умения, informatization of language education, ICT, blogs, language skills

Authors

NameOrganizationE-mail
Sysoyev P. V.G.R. Derzhavin Tambov State University psysoyev@yandex.ru
Всего: 1

References

Сысоев П.В. Современные информационные и коммуникационные технологии: дидактические свойства и функции // Язык и культура. 2012. № 1 (17). С. 120-133.
Сысоев П.В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы // Иностранные языки в школе. 2012. № 2. С. 2-9.
Сысоев П.В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы (окончание) // Иностранные языки в школе. 2012. № 3. С. 2-9.
Kennedy K. Intellectual property in the digital age // Technology & Learning. 2001. № 2.
Kennedy K. Writing with Web Logs // Technology & Learning. 2003. № 2. Р. 11-14.
Bloch J. Abdullah's Blogging: A Generation 1.5 student enters the blogosphere // Language Learning and Technology. 2007. № 2. Р. 25-37.
Bloch J., Crosby C. Blogging in academic writing development // Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning. N.Y. : Information Science Reference, 2007. P. 36-47.
Lowe C., Williams T. Into the Blogosphere: Moving to the Public: Weblogs in the writing classroom, 2006.
Филатова А.В. Оптимизация преподавания иностранных языков посредством блог-технологии : автореф. дис.. канд. пед. наук. М. : МГУ им. М.В. Ломоносова, 2005.
Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Технологии Веб 2.0: Социальный сервис блогов в обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2009. № 4. C. 12-18.
Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных Интернет-технологий : учеб.-метод. пособие. М. : Глосса-Пресс ; Ростов н/Д : Феникс, 2010.
Павельева Т.Ю. Методика развития умений письменной речи студентов средствами учебного Интернет-блога (английский язык, языковой вуз) : дис.. канд. пед. наук. Тамбов : ТГУ им. Г.Р. Державина, 2010.
Downes S. E-Learning 2.0 // eLearn Magazine. 2005. Retrieved June 25, 2007 from. URL: http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=29-1
Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование // Иностранные языки в школе. 2006. № 4. C. 2-14.
Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование в XXI веке // Язык и культура. 2009. № 2. С. 96-110.
Федеральный государственный образовательный стандарт общего образования: проект. М., 2011.
 Blogs in foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2012. № 4 (20).

Blogs in foreign language teaching | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2012. № 4 (20).

Download file