Peculiarities of the preparation for international exams in the French language in the educational practice of the university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19996195/45/15

Peculiarities of the preparation for international exams in the French language in the educational practice of the university

The article deals with the peculiarities of the preparation of the students of K. Minin Nizhny Novgorod Pedagogical University specializing in "Pedagogical education", profile "Foreign language (English)" and "Foreign language (French)", for the international exam in the French language DELF В1. The peculiarity of preparation for the international exams at the university is that it organically combines lectures and practical classes aimed at the training of a certain type of speech activity. Combined classes, created with the use of lectures containing requirements and criteria of assessment of the completed tasks, the main recommendations for their correct implementation, the scale of assessment for such activities as speaking and writing, provide more conscious and effective preparation. Unlike the majority of language schools offering international certification, the preparation for the international exam at the university has such advantages as deep and conscious intake of material, and not just plain "drilling" for completing the blocks of exam, as well as analysis of requirements and criterion for assessment. Considering the work experience as an examiner at the Cultural and Educational Organization "Alliance Franjaise Nizhny Novgorod" the author gives the analysis of the implementation of tasks in listening, reading, writing and speaking. The article presents the results of the mock exam, describes the difficulties arising in the process of preparation for the exam, learning achievements and typical mistakes of the examinees and provides the recommendations for the improvement of the preparation for the international exam in the French language.

Download file
Counter downloads: 146

Keywords

международные экзамены, особенности подготовки к международному экзамену, требования и критерии оценивания, анализ результатов, типичные ошибки, рекомендации преподавателям, international exams, peculiarities of preparation for the international exam, requirements and criteria of assessment, analysis of results, typical mistakes, recommendation for teachers

Authors

NameOrganizationE-mail
Efremova N.N.Nizhny Novgorod State Pedagogical Universitynat_ef@mail.ru
Всего: 1

References

Centre international d'etudes pedagogiques. URL: http ://www.ciep.fr/ (дата обращения: 15.06.2018).
Ефремова Н.Н. Некоторые вопросы подготовки к международным экзаменам по французскому языку // Иностранные языки в школе. 2013. № 2. С. 50-56.
Breton G., Lepage S., Rousse M. Reussir le DELF B1. Paris : Didier, 2010.
Бубнова Г.И., Денисова О.Д., Морозова И.В., Ратникова Е.И. Готовимся к олим пиаде по французскому языку. Школьный и муниципальный этапы. Второй выпуск. СПб. : Люмьер, 2018.
Бубнова Г.И. Олимпиадные задания по французскому языку. Лексикограмматическое тестирование. Кн. 1, 2: Уровень сложности В1, В2. СПб. : Люмьер, 2014.
Ефремова Н.Н. Некоторые подходы к обучению и контролю письменной речи в рамках подготовки к международному экзамену по французскому языку DELF B2 // Иностранные языки в школе. 2014. № 12. С. 28-35.
Семенова И.В., Метелькова Л.А Подготовка учащихся к международным экзаме нам по французскому языку // Актуальные вопросы лингводидактики и методики преподавания иностранных языков. Чебоксары : ФГБОУ ВПО «Чувашский государственный педагогический университет им. И.Я. Яковлева», 2018. С. 49-52.
Бартенева И.Ю., Левина М.С. Новый формат экзаменов на Дипломы Торговопромышленной Палаты региона Париж Иль-де-Франс // Профессиональное лингво-образование : материалы одиннадцатой междунар. науч.-практ. конф. Н. Новгород : РАНХиГС, 2017. Т. 11. С. 102-105.
Кузьмина Л.Г. Критерии оценки уровня сформированности умений иноязычной письменной речи // Опыт билингвального образования средствами родного и иностранного языков в России. М. : Еврошкола, 1999. Ч. 2. С. 56-58.
Сысоев П.В. Подкасты в обучении иностранному языку // Язык и культура. 2014. № 2 (26). С. 189-201.
Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Технологии Веб 2.0: Социальный сервис подкастов в обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2009. № 6. С. 8-11.
Радиоканал Академии : официальный сайт. URL: http://www.canalacademie.com/ apprendre (дата обращения: 15.06.2018).
Франкофонный образовательный канал : официальный сайт. URL: http://apprendre.tv5 monde.com (дата обращения: 15.06.2018).
Соловова Е.Н., Родоманченко А С. Формы контроля диалогических умений в международных экзаменах по английскому языку // Иностранные языки в школе. 2013. № 5. С. 61-65.
Вербицкая М.В., Махмурян К.С., Симкин В.Н. Методические рекомендации для учителей, подготовленные на основе анализа типичных ошибок участников ЕГЭ 2016 года по английскому языку // Педагогические измерения. 2016. № 4. С. 22-45.
 Peculiarities of the preparation for international exams in the French language in the educational practice of the university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19996195/45/15

Peculiarities of the preparation for international exams in the French language in the educational practice of the university | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19996195/45/15

Download full-text version
Counter downloads: 1698