Latin medical terminologyintensive training experience and retrospective analysis | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2022. № 60. DOI: 10.17223/19996195/60/13

Latin medical terminologyintensive training experience and retrospective analysis

The article presents the methodological foundations for teaching foreign language vocabulary to students of secondary vocational education using neurolinguistic programming techniques. The features of the development of teaching aids for students who implement these techniques in the educational process in order to increase the effectiveness of the development of lexical skills of students in English classes are highlighted. The results of work with first-year students are presented on the basis of the presented manual, taking into account the presented criteria for diagnosing the level of development of students' lexical skills.

Download file
Counter downloads: 31

Keywords

pedagogical techniques, neurolinguistic programming, lexical skills, principles of neurolinguistic programming, elements of neurolinguistic programming, techniques of neurolinguistic programming, teaching aid, diagnostics of the level of development of lexical skills, criteria for diagnosing the level of development of lexical skills

Authors

NameOrganizationE-mail
Potapova Natalia V.Ural College of Technology is a branch of the Federal State Autonomous Educational Institution of Higher Education "National Research Nuclear University “MEPhI”"potapova_natalya@mail.ru
Sergeeva Natalia N.Ural State Pedagogical Universitysnatalia2016@mail.ru
Всего: 2

References

Дилтс Р. Изменение убеждений с помощью НЛП. М. : Класс, 1999. 192 с.
Алдер Г. НЛП-графика. Мышление в картинках и образах. СПб. : Питер, 2003. 134 с.
Андерсон Д. Думай, пытайся, развивайся. СПб. : Азбука, 1996. 92 с.
Плигин А., Максименко И. NowLet'sPlayEnglish. Личностно-ориентированное обучение английскому языку. СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2005. 272 с.
Аведова Р.П. Использование нейролингвистического программирования в обучении иностранным языкам: мотивационный аспект. Тамбов : Грамота, 2015. № 11(53) : в 3 ч. Ч. III. C. 17-20.
Выготский Л. С. Педагогическая психология. М. : Педагогика, 2008. 480 с.
Лук А.Н. Эмоции и личность. М. : Знание, 1982. 176 с.
Пропп В.Я. Фольклор и действительность. М. : Наука, 1976. 327 с.
Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка. М. : Аспект-Пресс, 2012. 67 с.
Ардашев А.В. Клиническая аритмология. М. : Медпрактика, 2010. 1220 с.
Лук А.Н. Психология творчества. М. : Наука и технический прогресс, 1978. 127 с.
Гриндер М. Исправление школьного конвейера. М. : Институт общегуманитарных исследований, 2001. 129 с.
Потапова Н. В., Сергеева Н.Н. Психолого-педагогическое обоснование применения элементов нейролингвистического программирования на уроках английского языка // Педагогическое образование в России. 2019. № 9. С. 99-109.
Агабекян И. П. Английский язык для ССУЗОВ. М. : Проспект, 2021. 280 с.
Восковская А. С. Английский язык. Ростов н/Д : Феникс, 2016. 377 с.
Потапова Н. В., Сергеева Н.Н. Реализация приемов нейролингвистического программирования при обучении лексике на уроках английского в 7 классе // Педагогическое образование в России. 2020. № 1. С. 35-41.
Potapova N. V., Sergeeva N.N., Chernova O.E. Issues of student lexical skills development in English classes of secondary professional education with the use of neurolinguistic programming in distance learning environment // Языки и миграция в условиях глобализации: материалы саммита QS по предметным областям «Современные языки» и «Лингвистика» (Москва, 15-17 декабря 2020 г.). М., 2020. С. 388-398.
Гураль С.К. Обучение иноязычному дискурсу как сверхсложной саморазвивающейся системе : автореф. дис.. д-ра пед. наук. Томск, 2009. 47 с.
Гураль С. К., Гиллеспи Д. Ч., Корнеева М. А. Контекстный подход к подготовке студентов к профессиональному иноязычному дискурсу с использованием кейс-стади // Векторы развития контекстного образования / отв. ред. Э. П. Комарова. Воронеж, 2021. С. 44-55.
Gillespie D., Gural S., Korneeva M. Teaching English through an exploration of identity in its socio-political and cultural context // Язык и культура. 2021. № 55. С. 134-142.
 Latin medical terminologyintensive training experience and retrospective analysis | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2022. № 60. DOI: 10.17223/19996195/60/13

Latin medical terminologyintensive training experience and retrospective analysis | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2022. № 60. DOI: 10.17223/19996195/60/13

Download full-text version
Counter downloads: 240