Teaching professional terms to EFL students using parallel corpus | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 1 (21).

Teaching professional terms to EFL students using parallel corpus

This paper addresses the issue of teaching EFL students professional terms using parallel corpus. The authors discuss the following issues: a) definitions of the term «parallel corpus»; b) its characteristics, didactic features and methodological functions; c) algorithm of teaching EFL students professional terms using parallel corpus.

Download file
Counter downloads: 459

Keywords

информатизация образования, информатизация языкового образования, корпусная лингвистика, лингвистический корпус, корпус параллельных текстов, обучение лексике, informatization of education, foreign language education informatization, corpus linguistics, linguistic corpus, parallel corpus, teaching lexis

Authors

NameOrganizationE-mail
Sysoyev P. V.Derzhavin Tambov State Universitypsysoyev@yandex.ru
Kokoreva A.A.Lipetsk branch of the Financial University under the Government of the Russian Federationkokoreva81@yandex.ru
Всего: 2

References

Сысоев П.В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы // Иностранные языки в школе. 2012. № 2. С. 2-9.
Сысоев П.В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы (окончание) // Иностранные языки в школе. 2012. № 3. С. 2-9.
Багарян А.А. Методика расширения коллокационной осведомленности студентов языковых факультетов (английский язык) : автореф. дис.. канд. пед. наук. Тамбов : ТГУ им. Г.Р. Державина, 2004. 20 с.
Сысоев П.В. Лингвистический корпус, корпусная лингвистика и методика обучения иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2010. № 5. С. 12-21.
Сысоев П.В. Лингвистический корпус в методике обучения иностранным языкам // Язык и культура. 2010. № 1(9). С. 99-111.
Сысоев П.В. Информационные и коммуникационные технологии в лингвистическом образовании. М. : Либроком, 2013. 264 с.
Чернякова Т.А. Методика формирования лексических навыков студентов на основе лингвистического корпуса (английский язык, языковой вуз) : дис.. канд. пед. наук. М. : МГГУ им. М.А. Шолохова, 2012.
Рязанова Е.А. Методика формирования грамматических навыков речи студентов на основе лингвистического корпуса (английский язык, языковой вуз) : дис.. канд. пед. наук. М. : МГГУ им. М.А. Шолохова, 2012.
Aijmer K., AltenbergB., Johansson M. Language in contrast: Papers from a symposium on text-based cross-cultural studies. Lund : Lund University Press, 1996.
Baker M. The role of corpora in investigating the linguistic behavior of professional translators // International Journal of Corpus Linguistics. 1999. № 4. P. 281-298.
Johansson S. On the role of corpora in cross-linguistic research // Corpora and cross-linguistic research. Amsterdam : Rodopi, 1999. P. 3-24.
Сысоев П.В. Дидактические свойства и функции современных информационных и коммуникационных технологий // Иностранные языки в школе. 2012. № 6. С. 12-21.
Сысоев П.В. Современные информационные и коммуникационные технологии: дидактические свойства и функции // Язык и культура. 2012. № 1(17). С. 120-133.
ФГОСВПО по направлению подготовки «Экономика». М., 2010.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge : Cambridge University Press, 2001.
Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводи-дактика и методика. М. : Академия, 2007. 336 с.
URL: http://www.lingvopro.abbyyonline.com/en
 Teaching professional terms to EFL students using parallel corpus | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 1 (21).

Teaching professional terms to EFL students using parallel corpus | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 1 (21).

Download file