The Storyline method in foreign language teaching: the history and main principles
The author examines the use of the Storyline method in teaching foreign languages at the Faculty of Foreign Languages of a classical university. It is suggested to incorporate the use of Storyline in the educational process to improve the effectiveness of foreign language teaching, and also for raising student motivation.
Download file
Counter downloads: 488
Keywords
«Storyline», обучение иностранному языку, коммуникативный подход, проектный метод, мотивация, Storyline, foreign language teaching, communicative approach, project method, motivationAuthors
Name | Organization | |
Mitchell P. J. | Tomsk State University; University of Derby (UK) | peter_mitchell@mail.ru |
References
Гураль С.К., Митчелл П.Дж. Формирование профессионального дискурса на основе принципов интерактивного обучения языку, разработанных профессором Гарвардского университета Вилгой М. Риверс, для неязыковых специальностей (опыт Томского государственного униве
Митчелл П.Дж. English for Innovators: The Importance of ELT Provision in an Innovation Economy // Инноватика-2011 : сб. материалов VII Всерос. науч.-практ. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых с элементами научной школы. Томск : Изд-во Том. ун-та,
Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование в XXI веке // Язык и культура. 2009. № 2. С. 96-110.
Митчелл Л.А. «Storyline» как средство обучения иностранному общению // Язык и культура. Приложение. 2012. № 1. С. 47-51.
Falkenberg C. 'Learning Theory: Substantiating the Storyline Approach to Teaching' // Storyline: past, present and future / eds. by S. Bell, S. Harkness, G. White // Enterprising Careers. 2007. Р. 43-53.
Harkness S. 'Storyline - An Approach to Effective Teaching and Learning' // Storyline: past, present and future / eds. by S. Bell, S. Harkness, G. White. Enterprising Careers. 2007. Р. 19-26.
Creswell J. Creating worlds, constructing meaning // Heinemann, Portsmouth, NH. 1997. P. 39-51.
Kocher D. 'Why Storyline is a powerful tool in the foreign language classroom' // Storyline: past, present and future / eds. by S. Bell, S. Harkness, G. White. Enterprising Careers. 2007. Р. 118-125.
Ellis R. Task-based research and language pedagogy // Language Teaching Research. 2000. № 4 (3). Р. 193-220.
Ellis R. Task-based Language Learning and Teaching. Oxford University Press, 2003.
Krenicky-Albert K. Project work, cross-curricular or interdisciplinary teaching and learning - storyline as an approach to effective foreign language teaching. GRIN. 2004.
Шевченко М.А., Митчелл П.Дж. Обучение военных переводчиков в гражданском вузе (опыт Национального исследовательского Томского государственного университета) // Язык и культура. 2013. № 1. С. 125-131.
Excerpt from student feedback sheet. 2012.
