Perceptions of the English language around the world in an increasingly globalised climate | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 3 (23).

Perceptions of the English language around the world in an increasingly globalised climate

The author examines the use and the current position of the English language in the conditions of globalisation. The reasons for English becoming the language of international communication are researched. Questions of student motivation are identified. General conclusions are made as to the current importance of studying English in the modern world.

Download file
Counter downloads: 518

Keywords

английский язык, английский как лингва франка (АЛФ), глобализация, межкультурная коммуникация, мотивация, еnglish language, English as a lingua franca (ELF), globalisation, cross-cultural communication, motivation

Authors

NameOrganizationE-mail
Smokotin V.M.Tomsk State Universityvladimirsmokotin@yandex.ru
Bollani C.E.Durham University (UK)c.e.bollani@yahoo.co.uk
Всего: 2

References

Crystal D. English as a Global Language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003.
Harmer J. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. N.Y. : Pearson Education Ltd., 2007.
Митчелл П.Дж. English for Innovators: The Importance of ELT Provision in an Innovation Economy. Инноватика-2011. Томск : Изд-во ТГУ, 2011. С. 36-40.
Митчелл П.Дж, Зарубин А.Н. English as the language of a global economy: an overview of Russia and China // Current issues in modern economics: a fresh look and new solutions. Томск : Изд-во ТГУ, 2013. С. 3-7.
URL: http://www.english-for-students.com/EnglishHistory.html
URL: http://www.ehow.com/about_7229037_importance-spoken-english-language. html
Graddol D. English Next: Why Global English May Mean the End of English as a Foreign Language. L. : British Council. Rev., 2007.
Kachru B. Asian Englishes: Beyond the Canon. Hong Kong University Press, 2004.
Митчелл П.Дж., Зарубин А.Н. The English language internationally: An introduction to the case of China // Язык и культура : сборник материалов XXII Междунар. науч. конф. Томск : Изд-во ТГУ, 2012. С. 14-20.
Митчелл П.Дж., Зарубин А.Н. Чинглиш - культурный феномен // Вестник Томского государственного университета. Культурология и искусствоведение. 2013. № 1. С. 69-80.
De Swaan A Words of the World. The Global Language System. Cambridge : Polity, 2001.
Mader J., Camerer R. International English: What is it? Or more importantly, what is it not? // Proceedings of the BESIG Conference 21 November, 2009. Poznan, 2009.
Brumfit Ch. Individual Freedom in language teaching. Oxford : Oxford University Press, 2001.
Seidlhofer B. Closing a conceptual gap: the case for a description of English as a lingua franca // International Journal of Applied Linguistics. 2001. № 11.
URL: http://www.internetworldstats.com/stats7.htm
Skutnabb-Kangas T. Linguistic Genocide in Education - or World-wide Diversity and Human Rights? Mahwah, N.J. : Lawrence Erbaum, 2000.
Смокотин В.М. Язык всемирного общения и этнокультурная идентичность: комплементарность в условиях глобализации : автореф. дис.. д-ра философ. наук. Томск : Изд-во Том. гос. ун-та, 2011.
Гураль С.К., Митчелл П.Дж. Формирование профессионального дискурса на основе принципов интерактивного обучения языку, разработанных профессором Гарвардского университета Вилгой М. Риверс, для неязыковых специальностей (опыт Томского государственного униве
Абакумова Н.Н., Губа П.С. Использование компетентностных задач в формировании иноязычной коммуникативной компетентности // Вестник Томского государственного университета. 2012. № 365. С. 133-136.
Абакумова Н.Н., Губа П.С. Иноязычная коммуникативная компетентность в современной педагогической практике: компонентный анализ // Язык и культура. Приложение. 2012. № 1. С. 24-27.
Естигнеева И.А. Формирование дискурсивной компетенции студентов языковых вузов на основе современных интернет-технологий // Язык и культура. 2013. № 1. С. 74-82.
Шевченко М.А, Митчелл П.Дж. Обучение военных переводчиков в гражданском вузе (опыт Национального исследовательского Томского государственного университета) // Язык и культура. 2013. № 1. С. 125-131.
Nakata Y. Motivation and Experience in Foreign Language Learning. Bern : Peter Lang., 2006.
Dornyei Z., Csizer K., Nemeth N. Motivation, language attitudes and globalisation: a Hungarian perspective. Clevedon : Multilingual Matters, 2006.
Skolverket. National evaluation of the compulsory school in 2003. A summary main report. 2004.
Emkic M.B. Motivation - the driving force for our actions. 2010.
 Perceptions of the English language around the world in an increasingly globalised climate | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 3 (23).

Perceptions of the English language around the world in an increasingly globalised climate | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2013. № 3 (23).

Download file