Features of grammatical authenticity of learners' speech | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 4 (32).

Features of grammatical authenticity of learners' speech

The article considers the problem of authenticity and grammatical authenticity in teaching foreign language communication. Authentic materials provide the knowledge of the strategies which are typical for the target culture and taking into account grammatical structures in a definite communicative situation. According to the modern goals of foreign language education, in our case, in forming grammatical authenticity of a learner's speech, only authentic materials should be the basis of the learning process, as the adequacy of learners' speech behavior is measured by the achievement of a communicative goal in a definite situation of foreign language communication and not only by the correctness or incorrectness of a produced statement.

Download file
Counter downloads: 237

Keywords

иноязычная грамматика, аутентичность, коммуникативная компетенция, межкультурная коммуникация, foreign language grammar, authenticity, communicative competence, intercultur-al communication

Authors

NameOrganizationE-mail
Gural Svetlana K.Tomsk State Universitygural.svetlana@mail.ru
Mitchell Ludmila A.Tomsk State Universitylucy2306@mail.ru
Всего: 2

References

Киян О.Н. Аутентичность как методическая категория в обучении иностранному языку. URL: http://www.isuct.ru/conf/antropos/section/4/ KIYAN.htm (дата обращения: 14.07.2014).
Фурманова В.П. Межкультурная коммуникация и культурно-языковая прагматика в теории и практике преподавания иностранных языков : автореф. дис.. д-ра пед. наук. М., 1994. 58 с.
Воронина Г.И. Организация работы с аутентичными текстами молодежной прессы в старших классах школ с углубленным изучением иностранного языка // Иностранные языки в школе. 1999. № 2. С. 23-25.
Мильруд Р.П., Носонович Е.В. Критерии содержательной аутентичности учебного текста // Иностранные языки в школе. 1999. № 2. С. 8-12.
Халеева И. И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи (подготовка переводчиков). М. : Высш. шк., 1989. 238 с.
Гураль С.К. Язык как саморазвивающаяся система. Томск : Изд-во Том. ун-та, 2012. 118 с.
Thornbury S. How to teach speaking. Pearson Education Limited, 2005.
Гураль С. К. Синергетика и лингвосинергетика // Вестник Томского государственного университета. Сер. Методика преподавания иностранных языков. 2007. № 302. С. 7-10.
Стрелкова С.Ю. Интегративное обучение иноязычной грамматике: от предложения к дискурсу. М., 2011.
 Features of grammatical authenticity of learners' speech | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 4 (32).

Features of grammatical authenticity of learners' speech | Yazyk i Kultura – Language and Culture. 2015. № 4 (32).

Download full-text version
Counter downloads: 2255