On the control of foreign language communicative competence of non-linguistic students formation
This paper is devoted to the establishment of the criteria for the evaluation of foreign language communicative competence level of formation. Some descriptors for this evaluation are suggested on the base of interrelation between categories of foreign language discourse and components of communicative competence which were detected.
Download file
Counter downloads: 386
Keywords
descriptor, criteria of evaluation, дескриптор, критерии оценки, communicative competence, discourse, дискурс, коммуникативная компетенцияAuthors
Name | Organization | |
Minakova L.Yu. | Tomsk State University | ludmila_jurievna@mail.ru |
Ward A. | Tomsk State University | gural@fld.tsu.ru |
Kuznetsova E.M. | Tomsk State University | evoinel@narod.ru |
Marutyan M.B. | Tomsk State University | marutyan.m@yandex.ru |
References
Гураль С.К. Язык как саморазвивающаяся система. Томск : Изд-во Том. ун-та, 2012. 118 с.
Макаров М.Л. Основы теории дискурса. М. : Гнозис, 2003. 280 с.
Millrood R.P. Discourse for Teaching Purposes // Методология исследования: дискурс в обучении иностранному языку : междунар. сб. науч. тр. Тамбов : Изд-во Тамбов. ун-та, 2002. С. 23-30.
Прощьянц Н.А. Формирование иноязычных лингвистических компетенций в про фессиональном дискурсе // СПО. 2010. № 6. С. 34-38.
Сафонова В.В. Коммуникативная компетенция: современные подходы к многоуров невому описанию в методических целях / Серия: О чем спорят в языковой педагогике. М. : Еврошкола, 2004. 236 с.
Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment: A Common European Framework of Reference. Strasbourg, 1996. Р. 95-96.
