Module technology of the foreign language training as the cognitive activity of students
Modern education supposes not only renewing its content but also its creative activity of innovation technology. The formation of competency is the traditional object of the science research. There is a creative activity approach in the practice of the foreign language training.
Download file
Counter downloads: 317
Keywords
foreign language training, pedagogic control, cognitive activity, creative activity approach (module technology), иноязычная подготовка, учебно-познавательная деятельность, контроль обучения, деятельностный подход (модульное обучение)Authors
Name | Organization | |
Petrova G.A. | Tomsk State University | leneika13@mail.ru |
Gulbinskaya E.V. | Tomsk State University | leneika13@mail.ru |
References
Longman Dictionary of Scientific Usage. М., 1989.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый курс лекций : по собие для студентов пед. вузов и учителей. М. : Просвещение, 2002. 239 с.
Новые технологии активного обучения / под ред. Н.В. Борисовой. М., 2000. 71 с.
Селевко Г. К Современные образовательные технологии // Школьные технологии. 1998. № 2. С. 31.
Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии / под ред. В.П. Беспалько. М. : Педагогика, 1989. 190 с.
Чошанов М.А. Гибкая технология проблемно-модульного обучения : метод. пособие. М. : Народное образование, 1996. 157 с.
Выготский Л.С. Мышление и речь // Собр. соч. : в 6 т. М.: Педагогика, 1982. Т. 2. С. 5-361.
Леонтьев А.Н. Категория деятельности в современной психологии // Вопросы пси хологии. 1979. № 3. С. 21-27.
Рубинштейн С.Л. Проблемы способностей и вопросы психологической теории // Вопросы психологии. 1960. № 3. С. 9-15.
