Individual education path
The paper reveals the concept and essence of individual learning paths. The author a) determine the relevance of training on individual paths and justifies its regulatory framework, b) examine the relationship between cognitive learning styles and individual educational paths, c) provides a definition of the concept of training on an individual path and describes the implementation algorithm of this type of training.
Download file
Counter downloads: 876
Keywords
education, independent learning activity, обучение, alignment of individual learning path, самостоятельная учебная деятельность, выстраивание индивидуальной образовательной траекторииAuthors
Name | Organization | |
Sysoyev P.V. | Tambov State University named after G.R. Derzhavina; Moscow State Humanitarian University named after M.A. Sholokhov | psysoyev@yandex.ru |
References
Сафонова В.В. Проблемные задания на уроках английского языка в школе. М. : Еврошкола, 2001.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. № 5. С. 34-42.
Махмутов М.И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории. М., 1975.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. М., 1989. Т. 1.
Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. М., 1981.
Лернер И.Я., Скаткин М.Н. О методах обучения // Советская педагогика. 1965. № 3. С. 115-128.
Корнилова Т.В., Парамей Г.В. Подходы к изучению когнитивных стилей: двадцать лет спустя // Вопросы психологии. 1989. № 6. С. 140-147.
Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык : пособие для учителя. М. : АРКТИ, 2002.
ФГОС основного общего образования. М., 2011.
Новые современные образовательные стандарты по иностранным языкам. М. : АСТ ; Астрель, 2004.
ФГОС ВПО по направлению подготовки «Лингвистика». М., 2010.
Толочек В.Л. Стили деятельности: Модель стилей с изменчивыми условиями дея тельности. М., 1992.
Холодная М.А. Когнитивные стили. О природе индивидуального ума. 2-е изд., перераб. СПб. : Питер, 2004.
