The method of suggestion in the electoral region of communication | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

The method of suggestion in the electoral region of communication

The article discusses the concept of "electoral communication', "suggestion", "neurolinguistic programming". By the example of the party newspaper "For a United Russia" examines the impact of the electoral propaganda of the press on the minds of the audience in the region.

Download file
Counter downloads: 114

Keywords

электоральная коммуникация, воздействие, СМИ, аудитория, «Единая Россия», Мордовия, внушение, пропаганда, Electoral communication, the impact of the media, the audience, the "United Russia', Mordovia, suggestion, propaganda

Authors

NameOrganizationE-mail
Dementieva K.V.Ogarev Mordovia State Universitydementievakv@gmail.com
Всего: 1

References

Большая психологическая энциклопедия. - М.: Эксмо, 2007. - 544 с.
Кирдяпкин С. Отдам свой голос за партию «Единая Россия» / С. Кирдяпкин // За «Единую Россию». -25.11.2011.
Бурнайкин И. Политики, называющие себя коммунистами, меня предали / И. Бурнайкин // Столица С. - 29.11.2011.
Ветеран обратился к Зюганову. Но услышан не был // За «Единую Россию». - 22.02.2012.
За стабильность и созидание // За «Единую Россию». - 15.02.2012.
Бакеева Д.А. Современная рекламная коммуникация и теория цвета: точки соприкосновения / Д.А. Бакеева // Наука и современность. - Новосибирск: Центр развития научного сотрудничества, 2010. - С. 94-98.
Кто не желает добра Мордовии? // За «Единую Россию». - 22.02.2012.
Оксфордский толковый словарь по психологии. - М.: ACT, 2003. - 592 с.
Мордовия - республика с большим будущим / За «Единую Россию». - 08.10.2011.
Спасибо - за ваш выбор! / За «Единую Россию». -06.12.2011.
Дементьева К.В. Роль региональной прессы в трансформирующемся социуме / К.В. Дементьева, П.Ф. Потапов // Регионология. - Саранск: Изд-во Мордов. унта, 2010. - С. 225-229.
Жилякова Н.В. Общественно-политическое направление издания и журналистская репутация: проблемы взаимодействия и взаимовлияния // Век информации. - 2016. - № 2. - С. 168-171.
 The method of suggestion in the electoral region of communication | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

The method of suggestion in the electoral region of communication | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257