Assessing has taken in the bologna process, and in the Moodle system | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Assessing has taken in the bologna process, and in the Moodle system

The article describes the basic principles of creating a European Higher Education in connection with Russia's accession to the Bologna Declaration, are the major advantages of the introduction of a unified system of academic credits, similar to the system of ECTS (European Credit Transfer System), briefly refers to the credit system adopted in the Russian higher education, and especially given the use of the assessment system Moodle within the Bologna process.

Download file
Counter downloads: 245

Keywords

calculation of credits on overall grades, overall grades, normalized and non-normalized methods of aggregation, aggregation of grades, ordinal scale, original grades, Moodle, credit system, credits, assessment, Bologna process, вычисление кредитов по итоговым отметкам, итоговые отметки, Moodle, исходные отметки, кредитная система, оценивание, Болонский процесс

Authors

NameOrganizationE-mail
Tunda Vladimir A.Institute of Strength Physics and Materials Science of the Siberian Branch of the Russian Academy of Sciences; Tomsk State Universitytunda.va@yandex.ru
Tunda Elena A.Tomsk State Universitye.tunda@yandex.ru
Всего: 2

References

Сафонова Т. Н. Из опыта применения европейской системы зачётных единиц (ECTS) / Труды 7-й международной научно-практической Интернет-конференции «Преподаватель высшей школы в XXI веке». -Ростов н/Д: Рост. гос. ун-т путей сообщения, 2009. - Сб. 7, ч. 1. - С. 247252.
Перевод документации по Moodle, размещённый в открытом доступе в электронной библиотеке Научной библиотеки Национального исследовательского Томского государственного университета http://vital.lib. tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000480285.
Бадарч Д., Наранцецег Я., Сазонов Б.А. Организация индивидуально-ориентированного учебного процесса в системе зачетных единиц / под общ. ред. Б.А. Сазонова - М.: НИИВО, 2003. - 98 с.
Сазонов Б.А. Академические часы, зачетные единицы и модели учебной нагрузки // Высшее образование в России. - 2008. - № 11.
Методика расчёта трудоемкости основных образовательных программ высшего профессионального образования в зачётных единицах: Информационное письмо Минобразования России от 28 ноября 2002 года № 14-52-988ин/13/.
Зона европейского высшего образования: Совместное заявление европейских министров образования, г. Болонья, 19 июня 1999 года // Будущее европейского образования: Болонский процесс (Сорбонна - Болонья - Саламанка - Прага) / перев. и сост. Е. В. Шевченко. - СПб.: Изд-во СПбГТУ, 2002.
Создание общеевропейского пространства высшего образования: Коммюнике конференции министров, ответственных за высшее образование, в Берлине 19 сентября 2003 г. // http://bulogna.mgimo.ru/documents. php?cat_id=8.
Воронов В. В. Накопительные системы. Электронный научно-педагогический журнал. - 2005. - № 1.
 Assessing has taken in the bologna process, and in the Moodle system | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Assessing has taken in the bologna process, and in the Moodle system | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Download full-text version
Counter downloads: 4253