Some Remarks on the Educational Process | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Some Remarks on the Educational Process

The problem of education in Russia in the light of historical features is considered. We analyze the learning process of the Soviet period and modern times. The properties of the educational process, based on the opinions of respondents (students, teachers) in recent years are formed. In sufficient detail the problem of creating "computer portrait" of the educational process and work method of this process are considered. Some fragments of the individual components of the educational process are given in order to conduct experiments with "computer portrait." The possible actions and recommendations of the educational process changes are defined which are divided into two main groups, the first belongs to the category of mandatory, requiring immediate action, and the second group of solutions can be formed as a result of the discussion. Attention is also drawn to nowadays widespread rating system for universities and teaching staff evaluation system.

Download file
Counter downloads: 171

Keywords

decision-making, model, factors, educational process, принятие решений, факторы, модель, образовательный процесс

Authors

NameOrganizationE-mail
Medvedev Alexandr V.Siberian State Aerospace University (Krasnoyarsk)saor_medvedev@sibsau.ru
Всего: 1

References

Арнольд В.И. Теория катастроф. - М.: Наука, 1990. - 127 с.
Поиск. - 2014. - № 45-46.
Медведев А.В. О компьютерном исследовании активных систем // Проблемы управления в социальных системах. - Томск, 2013. - Т. 5, вып. 8. - С. 86-104.
Перспективные технологии XXI века: в 2 кн. - Одесса: Изд.-во Куприенко С.В., 2013. - Кн. 1. - 162 с.
Медведев А.В. Теория непараметрических систем. Активные процессы II // Вестник СибГАУ - 2012. - № 2 (42). - С. 55-60.
Бурков В.Н. Основы математической теории активных систем. -М.: Наука, 1977. - 255 с.
Медведев А.В. Основы теории адаптивных систем. - Красноярск: Изд-во Сиб. гос. аэрокос. ун-та, 2015. - 525 с.
Загоруйко Н.Г. Когнитивный анализ данных. - Новосибирск: Академическое изд-во «Гео», 2013. - 186 с.
Тарасенко Ф.П. Моделирование и феномен человека. Ч. 1: Моделирование - инфраструктура взаимодействий человека с реальностью. - М.: Научные технологии, 2012. - 137 с.
Медведев А.В., Ярлыкова Л.К. О компьютерном «портрете» образовательного процесса // Труды IX Всероссийской научно-практической конференции «Системы автоматизации в образовании, науке и производстве (AS'2013)». - Новокузнецк, 2013. - С.12-19.
Дискуссия об образовании // Вестник СибГАУ - 2010, №. 5. -С. 197-206.
Поиск. - 2013. - № 11.
Поиск. - 2013. - № 18.
Гареев М.А. Полководцы Победы и их военное наследие (очерки о военном искусстве полководцев, завершивших Великую Отечественную Войну). - М.: Инсан, 2005. - 480 с.
Первые жертвы ЕГЭ // «Московский комсомолец». 2013, № 26244. 1 июня.
Поиск. - 2013. - № 11. - С.12)
АиФ. - 2013. - № 40.
Н.Н. Моисеев. Математика ставит эксперимент. - М.: Наука. Главная редакция физико-математической литературы, 1979. 223 с.
Иванов А.С. Вечный зов. Т. 4. - М.: Вече; АСТ, 1994.
АиФ. - 2014. - № 41.
Средняя общеобразовательная школа // БСЭ, Т. 24, кн. 1, 3-е изд. -М.: Советская энциклопедия, 1976. - 380 с.
Бэлл Д., Иноземцев В.Л. Эпоха разобщенности: Размышления о мире XXI века. - М.: Центр исследования постиндустриального общества, 2007. - 304 с.
 Some Remarks on the Educational Process | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Some Remarks on the Educational Process | Problems of Governance. 2015. № Том 8. Выпуск 12.

Download full-text version
Counter downloads: 4253