Choosing the Grading Scale for Estimation of Student's Knowledge in the Bologna Process Context | Problems of Governance. 2011. № Том 3. Выпуск 5.

Choosing the Grading Scale for Estimation of Student's Knowledge in the Bologna Process Context

One of main goals of Bologna process is introduction of European CreditTransfer System (ECTS) with appropriate grading scale that essentiallydiffers from traditional Russian 4-level grading system. General problemsof grading scales and problems of conversion between differentsystems are discussed. Specific requirements for grading scales, basedon Russian national traditions are analyzed. Results of the experimentwith extended grading scale at Computer Science Department of TomskState University are expounded.

Download file
Counter downloads: 277

Keywords

Authors

NameOrganizationE-mail
Gladkikh B.A.National Research Tomsk State University
Всего: 1

References

Эксперименты по «дроблению» оценок в школах РФ могут начаться в этом году - Фурсенко // РИА «Новости», 09.10.2009 (http://mon.gov. ru/press/smi/6252/).
Богуславский М. А. Школьный балл - проблемы и решения // Вестник образования. 2003. № 1 (http://www.vestnik.edu.ru/list.html).
Блонин В. А. Новая система экзаменационных оценок: первые результаты и выводы // Вестник ННГУ. Серия «Инновации в образовании». 2003. Вып. 1(4). С.72- 82 (http://85.143.0.20/pages/e-library/ vestnik/99990199_West_innov_2003_1(4)/13.pdf) .
Гладких Б. А. Опыт реорганизации учебного процесса в соответствии с направлениями Болонской декларации // Проблемы управления в социальных системах. 2009. Т. 1, вып. 2. С. 75- 92 (http://www.inf.tsu.ru/ library/Publications/2010/2010-10.djvu).
 Choosing the Grading Scale for Estimation of Student's Knowledge in the Bologna Process Context | Problems of Governance. 2011. № Том 3. Выпуск 5.

Choosing the Grading Scale for Estimation of Student's Knowledge in the Bologna Process Context | Problems of Governance. 2011. № Том 3. Выпуск 5.

Download full-text version
Counter downloads: 1243
Download file