Change Browser!
Change Browser
Advertising politics of tomsk editions in the end of 19 century
Research of advertising texts on pages of «Siberian Newspaper» and «Siberian Harald» allows to determine contents, stylistic and graphic special of advertising, interconnecting advertising politics and public position of periodic organ of publication. Before revolution newspaper advertising in region presents interest in point of view widening range of vision of consumer and in plan of development of commercial arts of sells with using ways of typographics and illustration.
Keywords
Authors
Zhiliakova N.V. | | Retama@yandex.ru |
Всего: 1
References
Проблемы образования, науки и культуры. Вып. 5. [Электронный ресурс]. Режим доступа: <http://:@proceedings.usu.ru/?base=mag/0009(03_05-1998)&xsln=showArticle.xslt&id=a17&doc=../content.jsp> //proceedings.usu.ru/?base=mag/0009(03_05-1998)&xsln=showArticle.xslt&id=a17&doc=../content.jsp, <http://:@proceedings.usu.ru/?base=mag/0009(03_05-1998)&xsln=showArticle.xslt&id=a17&doc=../content.jsp>свободный.
Станюкович К.М. Собрание сочинений: В 10 т . М., 1977. Т. 1.
Музыкант В.Л. Теория и практика современной рекламы. М., 1998.
Макашина Л.П. Судьбы рекламных изданий в Екатеринбурге // Изв. Урал. гос. ун-та. 1998. № 9.
Макашина Л.П. Русская реклама: Отечественная практика (1703-1918). Екатеринбург, 1995.
Дмитриенко Н.М. Сибирский город в XIX - первой трети XX века: Локально-историческое исследование на материалах Томска. Томск, 2002.
Advertising politics of tomsk editions in the end of 19 century | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya – Tomsk State University Journal of Philology. 2008. № 1 (2).
Download file