Psychopedagogical sociomedical accompaniment in education - considering as a system and method of mentalheath infrigement (district model) | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.

Psychopedagogical sociomedical accompaniment in education - considering as a system and method of mentalheath infrigement (district model)

Psychopedagogical sociomedical accompaniment in education - considering as a system and method of mentalheath infringement. District model of PPSM-accompaniment has theoretical base, its own methodical and organizational maintenance. Great amount of positive results have taken place in its realizational practice in educational system of Tomsk. It is doubtless that there are many ways of its future development.

Download file
Counter downloads: 538

Keywords

психолого-педашгическое медико-социальное сопровождение, психологическое здоровье учащихся, многопрофильная помощь субъектам образования, принципы профилактической работы, целевые группы, виды профилактики, Psychopedagogical sociomedical accompaniment, mentalheath, methodical and organizational maintenance, practice in educational

Authors

NameOrganizationE-mail
Bokhan Tatiana G.Tomsk State University
Baydina Valentina A.Psycho-pedagogical and medico-social center "Family"
Всего: 2

References

Асмолов А. Г. Через практическую психологию - к развивающему образованию // Культурно-историческая психология и конструирование миров. М.; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1995
Ботянова M.P. Организация психологической работы в школе. М.: Совершенство, 1997.298 с
Братусь Б.С. Аномалии личности М., 1988.304 с
Бурмистрова Е.В. ПМСЦ как форма организации оказания комплексной квалифицированной помощи в образовании //Школа здоровья. 1998. №3-4
Выготский Л.С, Собр. соч.: В 6 т. М., 1998. Т. 1
Дубровина И. В., Прихожан А,М. Положение о школьной психологической службе //Вопросы психологии. 1985. №2. С. 76-83
Залевский Г.В. Психическая ригидность в норме и патологии. Томск, 1993
Клочко В.Е. Становление многомерного мира человека как сущность онтогенеза// Сибирский психологический журнал. 1998. № 8-9. С. 7-15
Сартан Г.Н О развитии системы психолого-педагогической медико-социальной помощи учащимся в контексте задач модернизации российского образования // Школьный психолог. 2002. № 17
Слободчиков В И ., Исаев Е.И. Психология человека: Введение в психологию субъективности. М., 1995
Слободчиков В И , Шувалов А.В. Антропологический подход к решению проблемы психологического здоровья детей // Вопросы психологии. 2001. №4. С. 91-105
Шувалов А. Интерсубъективные условия психологического здоровья детей: Автореф. дис. канд. психол. наук. М., 2000. 26 с
 Psychopedagogical sociomedical accompaniment in education - considering as a system and method of mentalheath infrigement (district model) | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.

Psychopedagogical sociomedical accompaniment in education - considering as a system and method of mentalheath infrigement (district model) | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.