THEORETICAL AND APPLIED SOURCES OF DEVELOPING DIAGNOSTICS ARE IN PSYCHOLOGY OF EDUCATION | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 29.

THEORETICAL AND APPLIED SOURCES OF DEVELOPING DIAGNOSTICS ARE IN PSYCHOLOGY OF EDUCATION

In the article the basic theoretical and applied sources of developing diagnostics are analysed in education. An author grounds the philosophical and psychological theories of development, and also applied directions diagnosticians in education, which served registration of conception of developing diagnostics.

Download file
Counter downloads: 255

Keywords

образование, диагноз, психодиагностика, развитие, зона актуального развития, зона ближайшего развития, диагностика развития, диагностические модели, развивающая диагностика, education, diagnosis, psychodiagnostic, development, area of actual nogo development, area of the nearest development, diagnostics of development, diagnostic models, developing a diagnostician

Authors

NameOrganizationE-mail
Epanchintseva G.A.
Всего: 1

References

Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. М.: Адепт, 1998. 191 с.
Анастази А. Психологическое тестирование: Пер. с англ. СПб.: Питер, 2002. 688 с.
Ануфриев А.Ф. Психологический диагноз. М.: Ось-89, 2006. 192 с.
Брушлинский А.В. Субъект: мышление, учение, воображение. М.: Изд-во Ин-та практ. психологии, 1996. 392 с.
Выготский Л.С. История развития высших психических функций // Собрание сочинений: В 6 т. М., 1983. Т. 3. С. 7-314.
Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. М., 1988. С. 12-113.
Епанчинцева Г.А.Становление психодиагностики в образовании. Оренбург, 2007. 170 с.
Залевский Г.В. Теоретические основы психологического и психопатологического исследования. Томск, 1988. 234 с.
Леонтьев Д.А. Субъективная семантика и смыслообразование // Вестн. МГУ. Сер. 14. Психология. 1990. № 3. С. 33-42.
Майоров А.Н. Конструирование заданий для тестов школьных достижений. СПб.: Фонд Культурная инициатива, 1995. 80 с.
Пиаже Ж. Психология интеллекта // Избранные психологические труды. М., 1969. С. 29-115.
Поппер К. Реализм и цель науки // Современная философия науки: знание, рациональность, ценности в трудах мыслителей Запада. М.: Логос, 1996. С. 92-106.
Психологическая диагностика / Под ред. К.М. Гуревича. М., 1993. С. 7-117.
Рубинштейн С.Л. Принципы и пути развития психологии. М.: Изд-во АН СССР, 1959. 354 с.
Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний. М., 1985. С. 53-157.
Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. М., 1997. 392 с.
Философия социальных и гуманитарных наук / Под ред. С.А. Лебедева. М., 2006. 912 с.
 THEORETICAL AND APPLIED SOURCES OF DEVELOPING DIAGNOSTICS ARE IN PSYCHOLOGY OF EDUCATION | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 29.

THEORETICAL AND APPLIED SOURCES OF DEVELOPING DIAGNOSTICS ARE IN PSYCHOLOGY OF EDUCATION | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 29.

Download full-text version
Counter downloads: 2299