Change Browser!
Change Browser
THE FORMATION OF A FUTURE PHYSICAL CULTUR TEACHER'S PREPARENESS TO THE REALIZATION OF IDEAS IN THE INDIVIDUALLY-ORIENTED APPROACH IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL ACTIVITY
In the artikle considers in detail the priority directions of a modern paradigm of education. The conditions of the formation of modern specialiti «prepareness» to realize them in his own practical activity are also given detailed consideration. At that «prepareness» it self in regarded as a pedagogical category clemending a definite system of its formation taking into cousideration the periods and the comprising components, integrity its representation as the result of teaching the students at the university.
Keywords
гуманизация,
личностно-ориентированный подход,
современная парадигма обучения,
система «школа - вуз»,
«готовность»,
humanization,
individual-oriented approach,
a modern paradigm of education,
«prepareness»,
system «school - university»Authors
Всего: 1
References
Виленский М.Я. Физическая культура в гуманитарном образовательном пространстве вуза // Физическая культура: Воспитание, образование, тренировка. 1996. № 1. С. 27-32.
Гинзбург М.Р. Психологическое содержание личностного самоопределения // Вопросы психологии. 1994. № 3. С. 18-26.
Гречко A.C., Келлер A.C., Щепина Н.А. Некоторые пути формирования профессиональных качеств учителя физической культуры на занятиях гимнастикой // Вопросы дальнейшего совершенствования профессиональной подготовки учителя физической культуры: Сб. науч. трудов. Уральск, 1990. С. 105-106.
Загвязинский В.И. Теория обучения: Современная интерпретация: Учеб. пособие. М.: Академия, 2001. 192 с.
Обучение и развитие / Под ред. Л.В. Занкова. М.: Педагогика, 1975. 440 с.
Polanyi M. The Foundetions of freedom in Science // Physical Science and Human Values. N.Y., 1969. P. 125.
Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию // Становление человека: Пер. с англ. М., 1994. 480 с.
Рыбина H.A. Личностно-ориентированный подход в развитии профессионального интереса студентов педвуза // Актуальные вопросы личностно-ориентированного образования. Шадринск, 2003. С. 69-71.
Сластенин В.А., Виленский М.Я. Реформа школы и готовность учителя к профессиональной деятельности: вопросы методологии и теории // Теория и практика физической культуры. 1985. № 6. С. 43.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. М.: Международная педагогическая академия, 1989. 127 с.
THE FORMATION OF A FUTURE PHYSICAL CULTUR TEACHER'S PREPARENESS TO THE REALIZATION OF IDEAS IN THE INDIVIDUALLY-ORIENTED APPROACH IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL ACTIVITY | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 29.