THE DIAGNOSING OF PROFESSIONAL «BURNING OUT» OF MAIN HIGHER INSTITUTION LECTURERS, WORKING AT NORTHERN SUBSIDIARIES
The creation and application of diagnostic complex to define professional «burning down» of university lecturers in order to identify their suitability to scientific pedagogical activity at Northern subsidiaries.
Download file
Counter downloads: 246
Keywords
complex of symptoms, professional destructions, depersonalization, emotional burning down, the effectiveness of scientific and pedagogical activity, деперсонализация, симптомокомплекс, профессиональные деструкции, эмоциональное выгорание (сгорание), эффективность научно-педагогической деятельностиAuthors
Name | Organization | |
Chickova O. M. | ||
Fominykh E.V. |
References
Зеер Э.Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студентов вузов. М.: Академический проект, 2003. 336 с.
Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя. М.: Флинта, 1998. 200 с.
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения. Ростов н/Д: Феникс, 1996. 512 с.
Бойко В.В. Энергия эмоций: взгляд на себя и на других. СПб.: Питер, 2004. 470 с.
Громкова М. О педагогической подготовке преподавателя высшей школы // Высшее образование в России. 1994. № 4. С. 105-108.
