MOTIVATIONAL SPECIAL FEATURES OF THE PERSONAL-PROFESSIONAL MAKING OF STUDENTS | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 27.

MOTIVATIONAL SPECIAL FEATURES OF THE PERSONAL-PROFESSIONAL MAKING OF STUDENTS

The akme-orientated process of the personal-professional making of students is defined by the acme- directed motivation, considered as the process, which regulates and directive action on reaching of specific for this motive purposeful states and supporting this directivity. The manifestation of the indices of motivational profile and special feature of the causal typology of motivation on the vectors of the activity of students allows the possibility of evaluating the quality of personal-professional formation under the conditions for the highest vocational education

Download file
Counter downloads: 201

Keywords

личностно-профессиональное становление, акменаправленная мотивация, мотивационный профиль, структура мотивации, рersonal-professional formation, the acme-directed motivation, motivational profile, the structure of motivation

Authors

NameOrganizationE-mail
Kozlova N.V.
Всего: 2

References

Асеев В.Г., Мурзабеков М.И. Особенности структурного строения мотивации достижений личности //Акмеология и социальная психология на рубеже XXI в. М.: Изд-во РАГС, 2001. С. 25-31.
Козлова Н.В. Современное высшее профессиональное образование с позиции психолого-акмеологического знания // Психологическая помощь учащейся молодежи в современном мире: Материалы Всерос. науч. конф. Курск, 2006. С. 22-23.
Климов Е.А. Идеалы культуры и становление субъекта профессиональной деятельности // Психологический журнал. 2005. Т. 26, № 3. С. 93-97.
Козлова Н.В. Психолого-акмеологический потенциал в обучении студентов высшей школы // Образование в Сибири. 2005. № 13. С. 31-36.
Мальская O.E., Сидельникова А.А. Особенности осознания студентами учебной деятельности // Проблемы рефлексии. Новоси- бирск, 1987. С. 84-92.
Печников А.Н., Мухина Г.В. Особенности учебной мотивации курсантов юридических вузов МВД // Психология: итоги и перспек- тивы: Тезисы науч.-практич. конф. СПб., 1996. С. 40-42.
Москвичев С.Г. Проблемы мотивации в психологических исследованиях. Киев: Наукова думка, 1975. 144 с.
Белов А.Ф., Лапкин М.М., Яковлева Н.В. Успешность обучения студентов медицинского вуза: дифференциально-психологичес- кий аспект // Психологический журнал. 1994. Т. 15, № 1. С. 81-86.
Смирнов А.В. Факторы успешности обучения студентов. СПб., 1997. 112 с.
Шиянов Е.Н., Котова И.Б. Развитие личности в обучении: Учеб. пособие для студентов пед. вузов. М.: Академия, 1999. 228 с.
Климов Е.А. Становление профессионала. Москва; Воронеж, 1996. 121 с.
Деркач А.А., Зазыкин В.Г., Маркова А.К. Психология развития профессионала. М.: РАГС, 2000. 124 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб.: Питер, 2000. 512 с.
 MOTIVATIONAL SPECIAL FEATURES OF THE PERSONAL-PROFESSIONAL MAKING OF STUDENTS | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 27.

MOTIVATIONAL SPECIAL FEATURES OF THE PERSONAL-PROFESSIONAL MAKING OF STUDENTS | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2008. № 27.