MORAL BECOMING OF PERSONALITY IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TEACHING
The main problems of moral becoming of personality in the process of high school teaching are studied: becoming of moral self-consciousness, world outlook formation, psychological maintenance of moral development of student personality, moral and civil positions of lecturers. The academic activity is studied as means of moral self-consciousness becoming of future specialist through assimilation of psychological-pedagogical subjects.
Keywords
moral becoming of personality,
world outlook,
moral self-consciousness,
нравственное становление личности,
мировоззрение,
нравственное самосознаниеAuthors
Всего: 1
References
Чудновский В.Е. Нравственная устойчивость личности: психологическое исследование. М., 1981.
Проблемы современной психологии / Под ред. Д.И. Фельдштейна. М., 1996.
Столин В.В. Самосознание личности. М., 1983.
Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психологии. М., 1977.
Непомнящая Н.И. Психодиагностика личности. М., 2001.
Кон И.С. В поисках себя: Личность и ее самосознание. М., 1894.
Коваль Н.А. Духовность в системе профессионального становления специалиста: Автореф. дис. ... д-ра психол. наук. М., 1997.
Ильин И.А. Путь к очевидности. М., 1993.
Залесский Г.Е. Психология мировоззрения и убеждений личности. М., 1994.
Духовно-нравственные основы профессионального становления личности студентов: Сборник научных статей / Под ред. Н.А. Коваль. Тамбов, 1995.
Божович Л.И., Конникова Т.Е. О нравственном развитии и воспитании детей // Вопросы психологии. 1975. № 1. С. 80-89.
Братусь Б.С. Нравственное сознание личности. М., 1986.
Анисимов С.Ф. Мораль и поведение. М., 1978.
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. Л., 1969.