Change Browser!
Change Browser
PSYCHOLOGICAL MAINTENANCE OF CONTINUITY OF THE DEVELOPMENT OF CHILDREN AT THE STAGE «NURSERY SCHOOL - PRIMARY SCHOOL
The experience of psychological maintenance of continuity organization as system and complex activity is generalized. The success of psychological maintenance is shown. It is assured by efforts of unification of Nursery School administration and gymnasium, teachers, schoolmasters and parents.
Keywords
continuity of development,
psychological support,
psychological maintenance,
образовательное пространство,
инновационное учебное заведение,
преемственность развития,
психологическое обеспечение,
психологическое сопровождение,
innovational educational institution,
educational spaceAuthors
Всего: 1
References
Парамонова Л.А. Преемственность в работе ДОУ - начальная школа // Педвестник. 1998. № 4. С. 7.
Чиркова Т.И. Теоретические основы дошкольной психологической службы: Дис. ... д-ра психол. наук. М., 1999. 379 с.
Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. М., 1993. 111 с.
Шипицына Л.М., Казакова Е.И. Комплексное сопровождение и коррекция развития детей-сирот: социально-эмоциональные проблемы. СПб., 2000. 68 с.
Шеломова Т.В. Социально-психологическое обеспечение деятельности менеджера: Дис. ... канд. психол. наук. М., 2001. 183 с.
Ерахтина Т.А. Теоретические основы управления процессом преемственности дошкольного и начального школьного образования: Дис. ... д-ра пед. наук. Магнитогорск, 2001. 334 с.
Должикова P.A. Преемственность образования детей в ДОУ и начальной школе: Дис. ... канд. пед. наук. Курган, 1998. 169 с.
Битянова М.Р. Организация психологической работы в школе. М., 1998. 143 с.
PSYCHOLOGICAL MAINTENANCE OF CONTINUITY OF THE DEVELOPMENT OF CHILDREN AT THE STAGE «NURSERY SCHOOL - PRIMARY SCHOOL | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2005. № 21.