Sensetransference and its role in formation of combine psychological system | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2004. № 20.

Sensetransference and its role in formation of combine psychological system

The article is devoted to analysis of the process of combinc psychological system formation on example of joint mental activity as one of its forms. Sensetransference is understood as one of the basic mechanisms of combine psychological system formation. There are functions of sensetransference: system formation, generation, communication, - and stages of its realization. The principles of psychological system theory are used as the theoretic- methodological bases of combine psychological system investigation.

Download file
Counter downloads: 191

Keywords

communication, generation, sensetransference, system formation, joint mental activity, total psychological situation, joint, коммуникация, combine psychological system, psychological system theory, совместность, смыслопсредача, системообразование, генерация, общая психологическая ситуация, совместная мыслительная деятельность, теория психологических систем, совмещённая психологическая система

Authors

NameOrganizationE-mail
Belousova Alla K.Rostov State Pedagogical University
Всего: 1

References

Тихомиров O.K., Знаков В.В. Мышление, знание и понимание // Вестн. МГУ. Сер.14. Психология. 1989. № 1 С. 6-16.
Пиаже Ж. Теория Пиаже // История зарубежной психологии: Тексты. М : Изд-во МГУ. 1986. С. 232-292.
Пономарев Я.А., Гаджиев Ч.М. Особенности общения в творческом коллективе // Вопр. психологии. 1986. № 6. С. 77 -86.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность // Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2 т. М.: Педагогика. 1983. Т. 2. С. 94-232.
Леонтьев Д.А. Психология смысла. М.; Смысл, 1999. 487 с.
Петровский А.В. Личность. Деятельность. Коллектив. М.: Политиздат, 1982. 255 с.
Клочко В.Е. Инициация мыслительной деятельности: Дис.. д-ра психол. наук. М., 1991. 392 с.
Журавлев А.Л. Совместная деятельность как объект социально-психологического исследования // Совместная деятельность: методология, теория, практика. М.: Наука, 1988. С. 19-36.
Клочко В.Е., Галажинский Э.В. Самореализация личности: системный взгляд. Томск: Изд-во Том. ун-та, 2000. 154 с.
Донцов А.И. Психология коллектива. М.: Изд-во МГУ 1984. 208 с
Джакупов С.М. Целеобразование в совместной деятельности: Автореф. дис. канд. психол. наук. М. 1985. 22 с.
Верч Дж. Голоса разума. М.; Тривола. 1996. 176 с.
Выготский Л.С. Собр. соч.: В 6 т. Г. 3: Проблемы развития психики. М. Педагогика, 1983. 368 с.
Василюк Ф.Е. Структура образа // Вопр. психологии. 1993. № 5. С. 5-19.
Божович Е.Д., Гумматова М.К. Влияние субъектного опыта школьников на содержание формирующихся у них образов изучаемых объектов // Возрастные и индивидуальные особенности образного мышления учащихся. М.: Педагогика, 1989. С. 194-213.
Аршинов В.И. Синергетика как феномен постнеклассической науки. М : ИФ РАН, 1999 Электронный ресурс - www/Skbkontur. ni/personal/ blink/indeks/html
Бахтин М.М. Литературно-критические статьи М : Худож. лит. 1986. 544 с
Артемьева Е.Ю. Основы психологии субъективной семантики. М : Наука; Смысл, 1999. 350 с
 Sensetransference and its role in formation of combine psychological system | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2004. № 20.

Sensetransference and its role in formation of combine psychological system | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2004. № 20.