Specificity of school adaptation of primary school pupils, belonging to different psychotypes | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2003. № 18.

Specificity of school adaptation of primary school pupils, belonging to different psychotypes

Using the typology of Jung and the conception of psychophysiologic types, individually typological characteristics of primary school pupils and the influence of these characteristics on the process of school adaptation were studied. Some mechanism defining a possibility of school disadaptation is being discussed.

Download file
Counter downloads: 231

Keywords

индивидуально-типологические особенности, первоклассники, психофизиологические типы, типология К. Юнга, школьная дезадаптация, группы риска, individually typological characteristics, first-form pupils, psychophysiologic types, typology of K. Jung, school disadaptation, groups of risk

Authors

NameOrganizationE-mail
Buravleva Natalia A.Tomsk State University
Bogomahz Sergey A.Tomsk State University
Всего: 2

References

Богомаз С.А. К возможности дифференциации обучения школьников с учетом их типологических особенностей ориентации психической активности // Вестник ТГПУ. 1998. Вып. 4. С. 52-59.
Богомаз С.А. Конструирование типологии индивидуальных различий на основе специализации полушарий мозга // Ежегодник РПО «Психология и практика». Ярославль, 1999. Т. 4, вып. 2. С. 253-256.
Богомаз С.А. Психологические типы К. Юнга, психофизиологические типы и интертипные отношения. Томск, 2000. 112 с.
Вартапетова Г.М., Петрова Е.Э. Левый мозг, правый мозг и школьная дезадаптация: Метод, пособие. Новосибирск, 1997. 89 с.
Дубровинская Н.В., Фарбер Д.А., Безруких М.М. Психофизиология ребенка. М.: Владос, 2000. 144 с.
Ратанова Т.А. Психофизиологические основы индивидуальности. М.; Воронеж: НПО «Модек», 1999. 126 с.
Ротенберг B.C., Бондаренко С.М. Мозг. Обучение. Здоровье. М.: Просвещение, 1989. 239 с.
 Specificity of school adaptation of primary school pupils, belonging to different psychotypes | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2003. № 18.

Specificity of school adaptation of primary school pupils, belonging to different psychotypes | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2003. № 18.

Download full-text version
Counter downloads: 1938