Change Browser!
Change Browser
The influence of flexibility of mind on the success of teaching schoolchildren in the context of traditional general education school
The article deals with an actual problem of modern psychology and pedagogic - the development of divergent capabilities of schoolchildren in the practice of traditional school education. The polysemantic contribution of divergent thinking to the success of school teaching process in correction and general education classes is shown.
Keywords
гибкость мышления,
дивергентное мышление,
конвергентное мышление,
традиционная система образования,
классы компенсирующего обучения,
flexibility of mind,
divergent thinking,
convergent thinking,
traditional system of education,
classes of compensating trainingAuthors
Levitskaya Tatiana E. | Tomsk State University | |
Всего: 1
References
Ахутина Т.В. Здоровьесберегаюшие технологии обучения: Индивидуально ориентированный подход // Школа здоровья. 2000. Т. 7, № 2. С. 12-16.
Адаптация ребенка в школе: диагностика, коррекция, педагогическая поддержка: Сборник методических материалов педагогов и школьных психологов / М.Р. Битянова. М.: Образовательный центр «Педагогический поиск», 1997. 112 с.
Акимова М.К., Козлова В.Т. Индивидуальность учащегося и индивидуальный подход. М., 1992. 128 с.
Власова Т.А. Каждому ребенку - надлежащие условия воспитания и обучения // Дети с временными задержками развития. М., 1971. С. 7-14.
Гольдентрихт С.С. Творчество как философская проблема И Сборник статей «Творчество и социальное познание» / Под ред. A.M. Коршу нова, С.С. Гольдентрихта. М.: Изд-во Мое. ун-та, 1992. С. 39-56.
Гилфорд Дж. Структурная модель интеллекта // Психология мышления. М., 1965. С. 31-38.
Левицкая Т.Е., Богомаз С.А., Залевский Г.В. К проблеме гибкости творческого мышления учащихся // Сибирский психол. журн. 2000. Вып. 12. С. 54-58.
Torrance Е.Р. The nature of creativity as maintest in its testing // The nature of creativity: Cambridge Univ. Press. 1988. P. 43-75.
Холодная M.A. Психология интеллекта: парадоксы исследования. М.; Томск, 1997. 274 с.
Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности школьника // Вопросы психологии. 1996. С. 28-34.
The influence of flexibility of mind on the success of teaching schoolchildren in the context of traditional general education school | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2003. № 18.