Acmeological constituent of higher engineering education | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.

Acmeological constituent of higher engineering education

This article touches on psychological maintenance of higher vocational education. The introduction of the system of acmeological knowledge into the educational process can be one of the conditions of the increase of the effectiveness of the engineering education. The author analyses guidance approaches and possible results of the fruitful in this respect idea of the interrelation and mutual enrichment of acmeology and traditional psychologico-pedagogical studies in the engineering education.

Download file
Counter downloads: 242

Keywords

содержание инженерного образования, акмеология, акмеопогическое сопровождение, личностно-ориентрованный подход, интеграгивность, the content of the engineering education, acmeology, acmeological support, individual approach, integrativeness

Authors

NameOrganizationE-mail
Kozlova Natalia V.Tomsk Polytechnic University
Всего: 1

References

Абульханова-Славская К.А. Стратегии жизни. М.: Мысль, 1991. Гершунский Б.С. Менталитет и образование. М., 1996
Деркач АА. Акмеология: личносшое и профессиональное развитие человека. Акмеологические основы управленческой деятельности. М.: РАГС, 2000
Деркач А.А.,Орбан Л.Э. Акмеологические основы становления психологической и профессиональной зрелости личности. М., 1995
Залевский Г.В., ПрозументоваГ.Н. Концепция открытого образовательного пространства (проект). Томск, 1998
Ляудис В.Я. Инновационное обучение и наука. М., 1992
Психология образования / Под ред. А.А. Вербицкого. М., 1992
 Acmeological constituent of higher engineering education | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.

Acmeological constituent of higher engineering education | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2002. № 16-17.