An Experience of the Experimental-Psychological Research of Learning Important Qualities by the 6-7-Years Children | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2000. № 13.

An Experience of the Experimental-Psychological Research of Learning Important Qualities by the 6-7-Years Children

A realized Research helps to attract of Pedagogues of Preschool Education Institution Attention to the Weak Links in the Structure of Psychological Readiness to the Teaching in School in the Beginning of the Year. It is conducive to Purposeful Character with Children in the Academic Year. Special for Pedagogues was working up Concrete Recommendations and Programs of Psychological Help to Children, they are beginning to study and visiting Preparatory Groups. Individual Cards of Children help the Teachers having the Differentia] Approach to the Children. It was much Important the Group and Individual Consultation with Parents.

Download file
Counter downloads: 145

Keywords

учебно-важные качества, возрастное развитие, субъект-субъектные и субъект-объектные отношения, дошкольное образовательное учреждение, сформированность учебно-важных качеств, психологическая готовность к обучению, Important Learning Qualities, Subject-Subject and Subject-Object Relations, Preschool Education Institution, Molding of Important Learning Qualities, Psychological Readiness to the Learning

Authors

NameOrganizationE-mail
Noskova N. V.Altai State University
Mingaliova O.B.Advisory socio-psychological center
Asabajeva T.G.Advisory socio-psychological center
Всего: 3

References

Психолог в детском дошкольном учреждении / Под ред. Т.В. Лаврентьевой. - М., 1996.
Шадриков В.Д. Деятельность и способности. М., 1994.
Носкова Н.В., Мингалева О.Б. Готовимся к школе: программа психологической помощи детям, поступающим в школу. - Барнаул, 1997.
Мухина B.C. Шестилетний ребенок в школе. - М., 1989.
Нестерюк Т., Шкода А. Гимнастика маленьких волшебников: элементы йоги для детей.
Матицын В.П. Будь еще умнее: атлас психологического тренинга дошкольника. -Тверь, 1993.
Кравцова Е.Е. Психологические аспекты готовности ребенка к обучению в школе. - М., 1991.
Коломинский Я Л., Панько Е.А. Учителю о психологии детей шестилетнего возраста. - М., 1988.
Бугрименко Е.А., Венгер А.Л. Готовность детей к школе: Диагностика психического развития и коррекция его неблагоприятных вариантов. - М., 1989.
Айзман Р.И., Жарова Г.Н. Подготовка ребенка к школе. - Томск, 1994.
 An Experience of the Experimental-Psychological Research of Learning Important Qualities by the 6-7-Years Children | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2000. № 13.

An Experience of the Experimental-Psychological Research of Learning Important Qualities by the 6-7-Years Children | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2000. № 13.

Download full-text version
Counter downloads: 1257