DYNAMIC ASPECTS OF DEVELOPMENT OF COGITATIVE OPERATION OF GENERALIZATION AT TRANSITION OF CHILDREN FROM AN ELEMENTARY SCHOOL IN AN AVERAGE PART OF TRAINING | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 25.

DYNAMIC ASPECTS OF DEVELOPMENT OF COGITATIVE OPERATION OF GENERALIZATION AT TRANSITION OF CHILDREN FROM AN ELEMENTARY SCHOOL IN AN AVERAGE PART OF TRAINING

Given clause is devoted to research of dynamic aspects of development of cogitative operation of generalization at transition of children from an elementary school in an average part of training. In work age features of development of generalization of middle childhood and average school age are revealed.

Download file
Counter downloads: 200

Keywords

average school, middle childhood, development, generalization, cogitative operation, thinking, средний школьныйвозраст, младший школьный возраст, развитие, обобщение, мыслительная операция, мышление

Authors

NameOrganizationE-mail
Morozova I.S.
Bugakova E.O.
Всего: 2

References

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб.: Питер, 1998.
Пиаже Ж. Психология интеллекта // Избранные психологические труды. М.: Междунар. пед. акад., 1999.
Практическая психология в тестах, или как научиться понимать себя и других. М.: АСТ-ПРЕСС КНИГА, 2001. 400 с.
Общая психодиагностика: Методические указания / Научно-учебный центр психологии НГУ; Сост. О.В. Белова. Новосибирск: Изд-во НГУ, 1996.
Об обеспечении успешной адаптации ребенка при переходе со ступени начального общего образования на основную: Письмо Департамента общего и дошкольного образования Минобразования России // Вестник образования. 2004. № 13-14.
Круглова Н.Ф. Психодиагностика регуляторно-когнитивной структуры учебной деятельности и школьная неуспешность // Прикладная психология. 2001. № 5. С. 40-51.
Краснорядцева О.М. Диагностика мышления в процессах трансформации рутинной деятельности в творческую. Караганда, 1994. 148 с.
Кравцова М. Время кризиса. Переход из начальной школы в среднюю // Школьный психолог. 2003. № 40.
Клочко В.Е. Инициация мыслительной деятельности: Дис. ... д-ра психол. наук. М., 1991.
Клочко В.Е. Преобразование и формирование оценок в ходе постановки и решения мыслительных задач: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. М., 1978. 23 с.
Залевский Г.В. Фиксированные формы поведения.Иркутск: Вост.-Сиб. кн. изд-во, 1976. 192 с.
Выготский Л.С. Собр. соч.: В 6 т. М.: Педагогика, 1982-1984.
Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов). М.: Педагогика, 1972.
Вертгеймер М. Продуктивное мышление. М.: Прогресс, 1987.
Богоявленская Д.Б. Психологические основы интеллектуальной активности: Автореф. дис. ... д-ра психол. наук. М., 1987. 43 с.
Белоусова А.К. Самоорганизация совместной мыслительной деятельности. Ростов н/Д: Изд-во РГПУ, 2002. 360 с.
 DYNAMIC ASPECTS OF DEVELOPMENT OF COGITATIVE OPERATION OF GENERALIZATION AT TRANSITION OF CHILDREN FROM AN ELEMENTARY SCHOOL IN AN AVERAGE PART OF TRAINING | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 25.

DYNAMIC ASPECTS OF DEVELOPMENT OF COGITATIVE OPERATION OF GENERALIZATION AT TRANSITION OF CHILDREN FROM AN ELEMENTARY SCHOOL IN AN AVERAGE PART OF TRAINING | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 25.

Download full-text version
Counter downloads: 3421