SOCIAL ADVERTISEMENT: THE ANALYSIS OF PSYCHOLOGICAL SAFETY | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 26.

SOCIAL ADVERTISEMENT: THE ANALYSIS OF PSYCHOLOGICAL SAFETY

Work is devoted to research of the psychological examination criteria of the advertisement. With the help of associative tale method, ranging and intent - analysis particularities of the perception of the advertisement by its receptionist are studied and it is shown that social advertisement is not psychologically safe for its recipients

Download file
Counter downloads: 242

Keywords

психологическая экспертиза, интенциональность, ингент-анализ, реципиенты рекламы, психотехнический анализ, intent-analysis, associative tale, intentionality, psychological safety of the advertisement, psychotechnical analysis of the advertisement

Authors

NameOrganizationE-mail
Kurbatskaya T.B.
Всего: 1

References

Венецкий И.Г., Венецкая В.И. Основные математико-статистические понятия и формулы в экономическом анализе. М.: Статистика, 1979. 215 с.
Информационная и психологическая безопасность в СМИ: Сб. ст. М.: Аспект-Пресс, 2002. 332 с.
Коробков Д. Зачем нам нужна социальная реклама? // Индустрия рекламы. 2003. № 22 (48). С. 21.
Платов В.Я. Деловые игры: разработка, организация, проведение. М.: ИПО Профиздат, 1991. 183 с.
Практикум по общей экспериментальной и прикладной психологии / Под ред. А.А. Крылова, С.А. Маничева. СПб.: Питер, 2000.450 с.
Пронина Б.Е. Психологическая экспертиза рекламы: Теория и методика психотехнического анализа рекламы. М.: РИП-холдинг, 2000. С. 135.
 SOCIAL ADVERTISEMENT: THE ANALYSIS OF PSYCHOLOGICAL SAFETY | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 26.

SOCIAL ADVERTISEMENT: THE ANALYSIS OF PSYCHOLOGICAL SAFETY | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2007. № 26.

Download full-text version
Counter downloads: 5155