PERSONAL RESOURCES OF OVERCOMING THE TEACHERS' PROFESSIONAL STAGNATION SYNDROME | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 31.

PERSONAL RESOURCES OF OVERCOMING THE TEACHERS' PROFESSIONAL STAGNATION SYNDROME

The article is devoted to the description of personal characteristics of school teachers either provoking or helping to overcome the syndrome of professional stagnation. The authors define major personal resources of overcoming the personal stagnation syndrome and present and prove the model of interrelation of factors of stagnation and resources of overcoming this syndrome.

Download file
Counter downloads: 222

Keywords

the model of professional stagnation, personal resources of overcoming the syndrome of professional stagnation, factors provoking professional stagnation, the syndrome of professional stagnation, school teachers, модель профессионального выгорания, личностные ресурсы преодоления синдрома профессионального выгорания, факторы, способствующие профессиональному выгоранию, синдром профессионального выгорания, школьные педагоги

Authors

NameOrganizationE-mail
Babich O.I.
Terekhova T.A
Всего: 2

References

Орел В.Е. Феномен «выгорания» в зарубежной психологии // Психологический журнал. 2001. Т. 22, № 1. С. 98.
Водопьянова Н.Е., Старченкова Е.С. Синдром выгорания: диагностика и профилактика. СПб.: Питер, 2005. 336 с.
Бойко В.В. Синдром «эмоционального выгорания» в профессиональном общении. СПб., 1999.
Василюк Ф.Е. Психология переживания: Анализ преодоления критических ситуаций. М., 1984.
Бодров В.А. Страницы будущей книги. Проблема преодоления стресса. Ч. 2: Процессы и ресурсы преодоления стресса // Психологический журнал. 2006. Т. 27, № 2. С. 113-123.
 PERSONAL RESOURCES OF OVERCOMING THE TEACHERS' PROFESSIONAL STAGNATION SYNDROME | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 31.

PERSONAL RESOURCES OF OVERCOMING THE TEACHERS' PROFESSIONAL STAGNATION SYNDROME | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 31.

Download full-text version
Counter downloads: 2224