FORMING OF SELF PROFESSIONAL «EGO» OF THE TEACHER
Self-professional «ego» of the teacher is formed through a special program of self- knowledge and system of games demanding self-efforts directed on constructive transformation of own personal experience by mens of a reflexion self-professional «ego».
Download file
Counter downloads: 290
Keywords
личностно-профессиональное «Я», самопознание, опыт, субъект, рефлексия, игра, self-professional «ego», self-knowledge, personal experience, the subject, a reflexion, gameAuthors
Name | Organization | |
N. G Kosolapova | nkos_20@mail.ru |
References
Абрамова Г.С. Психология человеческой жизни: Исследования геронтопсихологии. М.: Академия, 2001.
Бернс Р. Я-концепция и воспитание. М.: Прогресс, 1986. 420 с.
Гарбузов В. Инстинкты и судьба человека. М.: АСТ; СПб.: Астрель-СПб, 2006. 477 с.
Косолапова Н.Г. Формирование Я-концепции дошкольников и младших школьников на основе преобразования личностного опыта. Иркутск: Изд-во ИГПУ, 2006. 248 с.
Маралов В.Г. Основы самопознания и саморазвития. М.: Академия, 2002. 256 с.
Реан А.А. Социальная педагогическая психология. СПб.: Питер, 2000. 416 с.
Шадриков В.Д. Происхождение человечности. М.: Логос, 2001. 296 с.

FORMING OF SELF PROFESSIONAL «EGO» OF THE TEACHER | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2010. № 35.
Download full-text version
Counter downloads: 3581