THE SCHOOL AND HEALTH OF SCHOOLCHILDREN: «SCHOOLMENROSIS» AS OF DESTRUCTIVE BEHAVIOR OF TEACHER | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2010. № 36.

THE SCHOOL AND HEALTH OF SCHOOLCHILDREN: «SCHOOLMENROSIS» AS OF DESTRUCTIVE BEHAVIOR OF TEACHER

In the article are discussed the problems of influence of education - especially of the beginning school - upon the health of schoolchildren. The factors are distinguished to negative influence upon psychic and have spirit health of schoolchildren - burst-formers. The destructive behavior of teacher in acknowledged as leading.

Download file
Counter downloads: 269

Keywords

school, teacher, health, of school-children, school neurosis, disadaptation, destructive behavior, школа, учитель, здоровье учащихся, школьный невроз, дезадаптация, деструктивное поведение

Authors

NameOrganizationE-mail
Salevskiy G.V.usua9@sibmail.com
Kuzmina Y.Vusua9@sibmail.ru
Всего: 2

References

Васильева О.С., Филатов Ф.Р. Психология здоровья человека. М.: Академия, 2001.
Безруких М.М. Знаете ли вы своего ученика? М.: Просвещение, 1991.
Божанов А. Психогигиенические аспекты взаимоотношений учитель - ученик // Гигиена и здравоохранение. 1975. № 1. С. 78-83.
Выготский Л.С. Избранные психологические труды. М., 1983. Т. 3.
Громбах С.М. Школа и психическое здоровье учащихся. М.: Медицина, 1988.
Граф С. За пределами мозга: рождение, смерть и трансценденция в психотерапии. М., 1992.
Десятникова В.Ф. Особенности распространенности неврозов среди различных групп городского населения // Журн. невропатологии и психиатрии. 1974. Т. 1. С. 497-506.
Добрынин Н. Ф. Основные вопросы психологии внимания // Психологическая наука в СССР. М., 1959. Т. 1. С. 207-220.
Залевский Г.В. Введение в клиническую психологию. Томск: ИДО ТГУ, 2006.
Залевский Г.В., Залевская Е.И. Стиль педагогического общения учителя с учащимися как фактор воспитания // Воспитание в процессе обучения. Львов, 1981. С. 90-96.
Залевский Г.В., Кузьмина Ю.В. «Дети индиго»: психологическая реальность или психологический миф? Между одаренностью и синдромом дефицита внимания с гиперактивностью // Сибирский психологический журнал. 2009. № 31. С. 73-76.
Залевский Г.В., Залевский В.Г., Кузьмина Ю.В. Антропологическая психология: биопсихосоционоэтическая модель развития личности и ее здоровья // Сибирский психологический журнал. 2009. № 33. С. 99-103.
Залевский Г.В., Кузьмина Ю.В. Некоторые проблемы психологии здоровья и здорового образа жизни // Сибирский психологический журнал. 2010. №35. С. 6-10.
Исаев Д.Н. Психопрофилактика в практике педиатра. М.: Медицина, 1984.
Ковалев В.В. Психиатрия детского возраста. М.: Медицина, 1979.
Киколов А.И. Обучение и здоровье. М.: Высш. шк., 1985.
Коломинский Я.Л. Психология личных взаимоотношений в детском коллективе. Минск: Народна асвета, 1969.
Психология здоровья / Под ред. Г.С Никифорова. СПб.: Питер, 2006.
Сухомлинский В.А. Избранные педагогические сочинения: В 3 т. М.: Педагогика, 1979-1981.
Ушаков Г.К. Детская психиатрия. М.: Медицина, 1973.
 THE SCHOOL AND HEALTH OF SCHOOLCHILDREN: «SCHOOLMENROSIS» AS OF DESTRUCTIVE BEHAVIOR OF TEACHER | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2010. № 36.

THE SCHOOL AND HEALTH OF SCHOOLCHILDREN: «SCHOOLMENROSIS» AS OF DESTRUCTIVE BEHAVIOR OF TEACHER | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2010. № 36.

Download full-text version
Counter downloads: 3265