Change Browser!
Change Browser
THE PROBLEM OF MANAGERS TRAINING IN CONFLICTOLOGY FOR HIGH PROFESSIONAL EDUCATION SYSTEM IN THE COMPETENCE APPROACH
The problem of the special training for future managers in the system of high professional education in context of competence approach is considered. Authors took attempt to offer the model of conflictology competence for a future manager. Key conflictology competences form the basis of this model. In the article the author substansiate the necessity of mastering the competences by the students during high professional education
Keywords
конфликтологическая подготовка будущего специалиста,
конфликтологическая компетентность,
ключевые компетенции,
conflictology training of future managers,
conflictology competence,
key competencesAuthors
Всего: 1
References
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. СПб., 2008. 336 с.
Деркач А.А., Зазыкин В.Г. Акмеология: учеб. пособие. СПб.: Питер, 2003. 179 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании: Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
Маркова А.К. Психология профессионализма. М., 2006. 308 с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / под ред. Е.С. Полат. М., 2009. 223 с.
Петровская Л.А. Компетентность в общении. М., 2009. 316 с.
Хасан Б. И. Конфликтная компетентность - атрибутивный эффект развивающего обучения // Педагогика развития: проблемы современного детства и задачи школы: материалы 3-й науч.-практ. конф. Красноярск, 2006. С. 316-326.
Entwistle N.J., Ramsden P. Understanding student learning. London: Groom Helm, 2003. 487 p.
Gordon T. Parent Effectiveness Training. N.Y.: Wyden Inc., 2000. 260 р.
Hubbard G. Social and Educational Effects of Technological Change // British Journal of Educational Studies. 2004. Vol. 32, № 2. P. 108-117.
THE PROBLEM OF MANAGERS TRAINING IN CONFLICTOLOGY FOR HIGH PROFESSIONAL EDUCATION SYSTEM IN THE COMPETENCE APPROACH | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2011. № 41.