INFLUENCE OF ADVERTISING ON FORMATION OF THE RELATION OF THE CONSUMER TO THE BRAND | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2011. № 42.

INFLUENCE OF ADVERTISING ON FORMATION OF THE RELATION OF THE CONSUMER TO THE BRAND

The problem of influence of advertizing on formation of the relation of the consumer to a brand is considered. The phenomenon of the relation of the consumer to a brand as a regulator of consumer behavior is analysed. The understanding of essence of concept «brand» is shown. The results of empirical research opening mechanisms of influence of psychological type of advertizing on formation of the relation to a brand are presented.

Download file
Counter downloads: 394

Keywords

бренд, отношение, реклама, влияние, потребитель, brand, the relation, advertizing, influence, the consumer

Authors

NameOrganizationE-mail
Volodina A.N.annvolodin@yandex.ru
Всего: 1

References

Андреева М.В. Психологические основы образования и функционирования бренда: Дис. ... канд. психол. наук. М., 2003. 214 с.
Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. СПб.: Питер, 2007. 944 с.
Бренды и брендинг / под ред. Р. Клифтон, Дж. Симмонз и др.; пер. с англ. А. Ижорского. М.: Олимп - Бизнес, 2008. 352 с.
Джоунс Дж.Ф. Роль рекламы в создании сильных брендов. М.: Изд. дом «Виль ямс», 2005. 496 с.
Журавлев А.Л., Поздняков В.П. Экономическая психология: теоретические пробле мы и направления эмпирических исследований // Психология. Журн. высш. шк. экономики. 2004. Т. 1, № 3. С. 46-64.
Зазыкин В.Г. Психология в рекламе. М.: Дата Стром, 1992. 63 с.
Китов А .И. Экономическая психология. М.: Экономика, 1987. 303 с.
Коптев С., Кларк Н., Ткачев В. Человечный маркетинг. М.: Медиадом, 2003. 184 с.
Котлер Ф. Основы маркетинга / пер. с англ. В.Б. Боброва. М.: Бизнес-книга; ИМА- Кросс-Плюс, 1995. 702 с.
Кутлалиев А., Попов А. Эффективность рекламы. М.: Эксмо, 2005. 416 с.
Лебедев А.Н. Психология рекламной коммуникации в изменяющемся обществе: Дис. ... д-ра психол. наук. М., 2004. 425 с.
Муздыбаев К. Психология ответственности. Л.: Наука, 1983. 240 с.
Позняков В. П. Психологические отношения в условиях изменения форм собственности: Дис. ... д-ра психол. наук. М., 2002. 346 с.
Шихирев П.Н. Современная социальная психология США. М.: Наука, 1979. 238 с.
Riesman D. Individualism reconsider and other essays. New York, 1966.
 INFLUENCE OF ADVERTISING ON FORMATION OF THE RELATION OF THE CONSUMER TO THE BRAND | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2011. № 42.

INFLUENCE OF ADVERTISING ON FORMATION OF THE RELATION OF THE CONSUMER TO THE BRAND | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2011. № 42.

Download full-text version
Counter downloads: 2616