MANAGEMENT OF EDUCATIONSL INNOVATIONS: HUMANITARIAN APPROACH | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2013. № 50.

MANAGEMENT OF EDUCATIONSL INNOVATIONS: HUMANITARIAN APPROACH

To define a humanitarian approach a methodology of humanitarian research of innovations is used. That means modeling a situation of taking part in organization strategy planning, reconstruction of empirical participation, finding some empirical signs of humanitarian management, their theoretical generalization and substantiation. On this material we can see all the potential of humanitarian approach in society formation as subjects of local educational management.

Download file
Counter downloads: 252

Keywords

модельная ситуация, гуманитарное исследование, образовательные инновации, гуманитарный подход в управлении, прецедент, феноменологический анализ, реконструкция опыта, эмпирические признаки, концепт, совместная деятельность, образовательное сообщество, humanitarian approach in management, educational innovations, humanitarian research, model situation, precedent, phenomenological analyses, empirical reconstruction, empirical signs, concept, activity in cooperation, educational society

Authors

NameOrganizationE-mail
Prozumentova G.N.manager@psy.tsu.ru
Всего: 1

References

Фуко М. Герменевтика субъекта / пер. с фр. А.Г. Погоняйло. СПб. : Наука, 2007. 677 с.
Слободчиков В.И. Антропологическая перспектива отечественного образования. Екатеринбург : Издательский отдел Екатеринбургской епархии, 2009. 264 с.
Ридингс Б. Университет в руинах / пер. с англ. А.М. Корбута ; под общ. ред. М.А. Гусаковского. Минск : БГУ, 2009. 248 с.
Риккерт Г. Науки о природе и науки о культуре : пер. с нем. М. : Республика, 1998. 413 с.
Пригожин А.И. Методы развития организаций. М. : МУФЭР, 2003. 864 с.
Прозументова Г.Н. Стратегия и программа гуманитарного исследования образовательных инноваций // Переход к Открытому образовательному пространству. Ч. 1: Феноменология образовательных инноваций / под ред. Г.Н. Прозументовой. Томск : Изд-во Том ун-та, 2005. С. 15-138.
Переход к Открытому образовательному пространству Ч. 2: Типологизация образовательных инноваций / под ред. Г.Н. Прозументовой. Томск : Изд-во Том ун-та, 2009. 448 с.
Переход к Открытому образовательному пространству. Ч 1: Феноменология образовательных инноваций / под ред. Г.Н. Прозументовой. Томск : Изд-во Том унта, 2005. 484 с.
Нанси Ж-Л. Непроизводимое сообщество / пер. с фр. Ж. Горбылевой, Е. Троицкого. М. : Водолей, 2009. 208 с.
Гуманитарное исследование в образовании: опыт, размышления, проблемы / под ред. Г.Н. Прозументовой. Томск : Изд-во Том ун-та, 2002. 342 с.
Гумилев Л.Н. Тысячелетие вокруг Каспия. М. : Айрисс-пресс, 2008. 384 с.
Нанси Ж-Л. Бытие единичное множественное / пер. с фр. В.В. Фурс. М. : Логвинов, 2004. 272 с.
Адизес И. Управляя изменениями. СПб. : Питер, 2010. 224 с.
Вебер М. Избранные произведения / пер. с нем. ; под ред. Ю.М. Давыдова. М. : Прогресс, 1990. 808 с.
Фуллан М. Выбор ложных движущих сил для реформы целостной системы // Вопросы образования. 2011. № 4. С. 79-105.
 MANAGEMENT OF EDUCATIONSL INNOVATIONS: HUMANITARIAN APPROACH | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2013. № 50.

MANAGEMENT OF EDUCATIONSL INNOVATIONS: HUMANITARIAN APPROACH | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2013. № 50.

Download full-text version
Counter downloads: 2936