Assessment of the crowdfunding campaign efficiency
The paper aim is to explore crowdfunding campaign efficiency. The author suggests the concept of crowdfunding campaign, the main stages of its conduct are presented. The paper shows the concept of efficiency and lists the main results of the crowdfunding campaign. The main methods of assessment are shown.
Download file
Counter downloads: 113
Keywords
краудфандинг, стартап, эффективность проекта, crowdfunding, start-up, project efficiencyAuthors
Name | Organization | |
Makarova E.N. | Tomsk State University; Branch in Tomsk "VTB Insurance" | liza.tsu@yandex.ru |
References
Макарова Е.Н., Осипова Т.Ю. Развитие краудфандин-га в России: виды, крауд-платформы, правовая оболочка // Экономические науки. 2018. № 2 (159). С. 29-31.
Краудфандинговая платформа Planeta // Planeta -ООО «Глобал Нетворкс» : официальный сайт. URL: https://planeta.ru/campaigns/taiyaki (дата обращения: 10.07.18)
Долженко Р.А. Некоторые вопросы оценки эффективности краудфандинга на отечественной краудфандинговой платформе «Планета» // Вестник Омского государственного университета. Экономика. 2016. № 4. С. 75-84.
Осипова Т.Ю., Макарова Е.Н. Проблемы и риски развития краудтехнологий в России // Проблемы учета и финансов. 2017. № 26. С. 38-42.
Осипова Т.Ю., Макарова Е.Н. Альтернативные инструменты финансирования бизнес-проектов // Проблемы учета и финансов. 2017. № 27. С. 24-29.
