The concept «happiness» in the modern advertising discourse
The paper compares the elements of the concept of happiness in the Russian language picture of the world (based on the idiomatic system: idioms, proverbs and sayings) reflecting the people’ traditional idea of happiness, and the modification of this concept in the advertising discourse.
Download file
Counter downloads: 417
Keywords
рекламный дискурс, русская языковая картина мира, эмотивный концепт счастье, структура и содержательные признаки концепта, Advertising discourse, Russian language picture of the world, emotive concept «happiness», structure and content features of the conceptAuthors
Name | Organization | |
Krylov Yuriy Vladimirovich | filin1402@gmail.com |
References
Воркачев С.Г. Концепт счастья: понятийный и образный компоненты // Известия РАН. Сер. Лит. и яз. 2001. Т. 60. № 6. С. 47–58.
Даль В.И. Толковый словарь живого великого русского языка: Современное написание: В 4 т. М., 2003.
Постовалова В.И. Лингвистическая гипотеза и ее обоснование: Дисс. … д-ра филол. наук. М., 1988.
Русакова И.Б. Концепты «счастье»-«несчастье» в лингвокультурном содержании русских пословиц: Дисс. … канд. филол. наук. М., 2007.
Татаркевич В. О счастье и совершенстве человека / Пер. с польск. Л.В. Коноваловой. М., 1981.
Телия В.Н. Русская фразеология: семантический, прагматический и лингвокультурологический аспекты. М., 1996.
Фасмер М. Этимологический словарь русского языка: В 4-хт. / Пер. и доп. О.Н. Трубачева. М., 2004.
Черных П. Историко-этимологический словарь современного русского языка: В 2 т. М., 1999.
Шанский Н.М. Краткий этимологический словарь русского языка. М., 1975.
